Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har en gutt fra før og hadde aldri ammeproblemer med ham. Fullammet til seks mnd. Fikk ei jente i september, og ammingen gikk fint helt fra starten av. Hun ble lagt i pute i midten av november, og da hylte hun bare hver gang hun ble lagt til brystet på formiddagen. Ikke samme problemet på kvelden,natta og morgenen. Dette holdt på en mnd tid, veldig slitsomt.. Siden har det gått veldig fint. Natt til tirsdag begynte hun å kaste opp melka når hun hadde fått den (smittet av storebror..). Etterpå har hun hylt og kavet verre hver eneste gang hun skal ha mat. Det er så ufattelig slitsomt at jeg nesten mister motet.. Ønsker veldig å amme fullt til hun er seks mnd i hvert fall, hun er nå snart fem mnd. Hun hiver seg bakover med alle krefter når jeg prøver å legge henne til, enten vi sitter, ligger eller står/går rundt. Har prøvd å bare gi henne litt, sprute fra flaske, pumpe i starten før hun får (blir veldig frustrert når melka ikke kommer med en gang). Stryker henne på ryggen, på magen. Kosesnakker, stryker panna, hodet. Hva skal jeg gjøre??? Om natta hyler hun så høyt at hun har begynt å vekke storebror også. Hun begynner å hyle og benne seg bakover med en gang hun skjønner at jeg har tenkt å løfte henne opp. Skal dette fortsette så gir jeg opp hele amminga snart.. Eneste er at jeg tror ikke det vil hjelpe noe å gi mme heller, hun vil jo ikke ta flaske heller sånn det er nå. Har aldri gitt henne noe annet enn morsmelk til måltidene. Noen gode råd? Her er det bare tårer fra mor og barn om dagen.. Utenom måltidene er hun som hun pleier.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Uff og uff, puppenekt er ikke no gøy, d vet jeg alt om! Måtte selv legge amminga på hylla pga hyl og skrik hver gang puppen kom fram, jeg orket rett og slett ikke se på at lille hadde d så fælt..Jeg gråt og baby gråt. Skjønte aldri helt hva som var årsaken, for d kom helt plutselig over natta liksom. Jeg personlig tror d var en slags "puppe-angst" som rammet henne, men sannelig ikke godt å vite! Men over til deg, så er d jo ikke så greit for meg å vite hva snuppa di reagerer på, har du mye melk, lite melk..? Hvis utdrivningen er for treig, kan jo denne mye omtalte nesesprayen funke. Hvis du har for mye melk, kan d rett og slett hjelpe å sitte mer bakoverlent under ammingen, sånn at ikke melka kommer så fort... Du sier at hun ikke vil ta flaske nå, betyr d at hun tar flaske til vanlig...? Isåfall kan d hjelpe å gi flaske mens baby sitter i vippestol, ser seg omkring og spreller m beina:) Snuppa mi har nemlig begynt m en mild form for flaskenekt nå også, dvs hun tar flaska, men ikke så lenge hun ligger på armen. Så her er d mating i vippestol, m en mamma som synger og underholder m en leke, og samtidig lurer flaska inn i munnen hennes innimellom gurgling og "synging";) I nødsfall funker flaske liggende på stellebordet også bra. Det er vel også mulig å gi mme på en sånn tutekopp, prøvd d..? Vet ikke om dette var til no hjelp, men håper uansett at d løser seg for dere, på en eller annen måte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå