Propellmamma til 2 Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Hvor lenge klarer dere å ha barna bakovervendt i bilstol? Leste at man skal ha bakovervendt til de er 4 år. Gutten min er nå 16 mnd og begynner å få problemer med plass til bena allerede. Han er riktignok lang, men 4 år???
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Det er ikke farlig å ha bøyde ben. Min satt bakovervendt til han var langt over meteren høy. 3,5 år
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Min er 2,5 år, men lang, han er ca 98. Han sitter fortsatt bakovervendt:) Føttene er litt bøyd, men de har ikke ubehag av det, det er i tilfelle foreldrene som har "ledet an". Personlig foretrekker jeg å ta sjansen på et brukket bein, enn en knekt nakke:( Når gevinsten ved å sitte bakovervendt beviselig er så stor skjønner jeg ikke at noen tar sjansen på å snu tidlig. Har selv vært i kollisjon (påkjørt bakfra, begge bilene såvidt i bevegelse), og belastningen på nakken var stor, fikk skikkelig sleng og hadde vondt i ukesvis. Har ikke sjans til å stå imot selv, om man er aldri så sterk i nakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå