Sessa ruger igjen... Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg smører og smører, men med to bleiebarn så blir det jo så mye håndvask i løpet av en dag.... Jeg sprekker opp flere steder og jeg sitter faktisk fast i glatte stoffer (sånn som bh'n min), har borrelås effekt inni hånda!!!
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har det samme. Husmoreksem kalles det på folkemunne. Jeg har vært plaget siden jeg var ung, brukt den ene typen etter den andre med krem. Unngå kremer som inneholder vann som pesten!! De gjør hendene veldig myke der og da, men så blir du mye værre etterpå siden vannet tørker ut huden. Jeg har faktisk funnet ut at stellekremmen er den aller beste (Ikke de som er bregenet på rompe, men de andre) Så supplerer jeg med reseptfri kortisonkrem når det står på som verst. Har vært hos lege et par ganger med store sår på handflaten, men har fått beskjed om at de ikke har noe alternativ til meg hver gang.
lÅktiHaUDe Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Ta olivenolje og LITT sukker og masser lett.. skyll av sukkeret og la oljen virke så lenge som mulig.. tørk av med hånduk etterpå.. hendene blir babymyke. Fikk tips av ei venninne som har samme hender som du beskriver, hun gjør det på føttene også
TurboPrinsessen:-) Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Mine hender blir det av Lano såpen. Ikke brukt den på lenge, og kunne ikke huske hvorfor-- før etter en liten uke igjen.. nå har jeg kjøpt ny håndsåpe og kjenner allerede bedringen:-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2009 Jeg er jo husmor, så da er det vel det jeg har. Det sukker og olje trikset skal prøves ut i morgen. I kveld har jeg en urolig plutt som ikke godtar annet enn mammas (ru) hender for å roe seg.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 For å skåne hendene ei stund så kan du jo bruke engangshansker også ved bleieskift.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Jeg bruker engangshansker når jeg vasker! Funker utrolig bra. Kjøper pakker på apoteket til en drøy hundrelapp. Holder lenge for meg de.
lÅktiHaUDe Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 ja hendene blir veldig myke, men må vel gjøres en gang i uka vil jeg tro. Husk og ikke gni sukkeret hardt inn, en må være forsiktig siden du har sår tenker jeg på.. men du får bare prøve deg frem
Vrimle Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Har sånne hender som du beskriver jeg også. Ble enda verre etter jeg begynte å jobbe i barnehage, for nå vasker jeg hendene mine hele tiden! Smører meg med spenol, det hjelper der og da, men blir fort tørr igjen. Sprekker opp på hendene hele tiden. Enten er hendene helt hvite, eller så er de knall røde opp til håndleddet. Ikke særlig pent å se på, og ikke godt nei. Skal prøve å ha på babyolje å ha ligge med tynne bomullshansker på i natt så det trekker seg godt inni. Hos meg er det verst på vinteren når jeg er mye ute. Fryser på hendene uansett hvor mange votter jeg har på meg.
BellaSuz Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Da vil jeg på det sterkeste råde deg til å bruke Biosilk Silk Therapy (silkeolje), som du blander i håndkremen din. Den binder fuktigheten pga silkeekstraktet som er i oljen, og gjør at hendene "heles" og blir smidigere etterhvert som du bruker det. Jeg har alltid sprukne tørre hender på vinteren, og etter jeg begynte å bruke silkeolje med kremen har huden min blitt mykere, og jeg sprekker sjelden på knoklene. Kjempebra!!!
lÅktiHaUDe Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 Ja Biosilk er også veldig bra Kan bruke olivenolje og sukker som "kur" en gang i uka og Biosilk daglig i håndkremen tenkte ikke på det enda jeg har Biosilk i skapet hehe
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2009 Hvor får man kjøpt den herligheten da? Og hvor dyr er den? Har prøvd diverse såper den siste tiden, nå er det Neutral sin som testes ut. Plasthansker er jeg så lite keen på å bruke, blir så utrivelig liksom...
BellaSuz Skrevet 6. februar 2009 #13 Skrevet 6. februar 2009 Du får kjøpt den hos frisører, men det er ikke alle som har den. Spør i enkelstående salonger, der er sannsynligheten større for å finne den har jeg erfart iallefall. 50 ml flaske koster ca 200 kr, men den er utrolig drøy, jeg hadde den et par mnd iallefall. Jeg bruker en ertestor mengde også i håret, og i ansiktskremen, og man får veldig mykt hår og hud av den:-) Dagens reklame:-)
lÅktiHaUDe Skrevet 6. februar 2009 #14 Skrevet 6. februar 2009 Mange frisørsalonger som har den.. Men er veldig lurt å bruke plasthansker, skjønner det blir utrivlig men kan jo bare ha de akkurat når du er i kontakt med vann
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2009 Takk, da skal jeg se hva jeg ender opp med. I dag er det helt ekstremt. Kjenner det svir i alle "rynkene" på henda...
Bimme Skrevet 6. februar 2009 #16 Skrevet 6. februar 2009 Spar på kaffegruten og gni hendene inn en gang for dagen. Deilig, og gir silkemyk hud!
Dozer Skrevet 6. februar 2009 #17 Skrevet 6. februar 2009 Jeg må ha Hemp håndkrem fra BodyShop i huset. Den er for tørre til ekstremt tørre hender. Lukter ikke veldig godt, men så lenge jeg slipper å sprekke så er det greit for meg!
xxxJulianexxx Skrevet 7. februar 2009 #18 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er helt avhengig av håndkremen med olivenolje som man får kjøpt på apoteket. Tror den heter Oliva.
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 A-derma sin håndkrem har hjulpet for meg. Ellers så er det mange som mener at a-krem er en kjempe flott krem å bruke. Lykke til og god bedring
prekæs Skrevet 7. februar 2009 #20 Skrevet 7. februar 2009 "Hemp" håndkrem fra bodyshop. Fantastisk:) Smør på når du legger deg og du er bra på to dager. Rene medisinen. Har sett den i bruk på hender som dine.
Sessa ruger igjen... Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #21 Skrevet 7. februar 2009 Takk for så mange fine råd!! Smurte meg med babyolje før jeg la meg i går og det ble faktisk noe bedre. Men jeg skjønner jo hvorfor det blir sånn som dette. Da jeg sto opp med ungene ble det tre håndvask på en halvtime (to bleier og et toalettbesøk).
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #22 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har akkurat det samme problemet, hendene mine blir rue og sprekker opp. Redningen for meg ble å legge hendene i lunkent vann så huden ble myk og smøre med Camferin (fås på apoteket). Kremen lukter litt funky, men fy søren som den virker. Og jeg har prøvd ALT. Vært hos legen flere ganger og forrige gang sendte han meg rett til vakthavende hudlege som ba meg resolutt om å bytte jobb eller la være å vaske meg på hendene. Så nå bruker jeg gummihansker (nitril, IKKE latex) med bomullshanske inni (også kjøpt på apoteket) når jeg driver med ting som har med vann å gjøre. Bruker jeg ikke bomullshansker inni engangshanskene blir det svett og klamt og huden tørker ut igjen når jeg tar av hanskene igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå