Nutta25 Skrevet 6. februar 2009 #1 Del Skrevet 6. februar 2009 Har ikke vært her så mange dagene,men lest mye nå ikveld. Jeg er 10 uker på vei og sliter allerede med angsten.. Sover urolig,sover ikke,tenker på det hele tiden!! Først vil jeg fortelle min historie fra forrige gang. Perfekt svangerskap,ikke noe dårlig. Bare halsbrann og vond rygg på slutten.En av de siste gangene jeg var til legetime før termin så klarte ikke legen min å kjenne hodet der nede..flere leger kjennte..Ble sendt til Ahus til UL samme dagen for å sjekke. Der viste det seg at snuppa satt godt plassert i magen. Hadde UL i uke 25 for å få vite kjønnet og da påpekte han at hun satt med ryggen til venstre,men at hun sikkert snudde seg snart. Det gjorde hun jo ikke..husker jo at jeg aldri fikk pusta ordentlig de siste mnd og alle sa til meg at jo det blir mye bedre når hun snur seg. Så ja,der satt hun og det var røngten av bekken osv. Ble til at jeg skulle føde som hun satt.Fikk time til å sette igang fødselen. så kom dagen,fikk satt igang,dro hjem igjen. begynnte så smått å kjenne det i ryggen så fort jeg gikk ut av sykehuset. Kvelden kom,vannet gikk og vi dro avgårde. Møkkakjerring på vakt som ikke hadde lest journalen og ikke visste at det var seteleie. Brått veldig uregelmessig hjerterytme på snuppa,masse styr,ørten leger som undersøkte meg BRUTALT!!! Så ble det hastekeisersnitt.. Etter at hun ble født og jeg ble sydd tok det over 3 timer før jeg fikk se henne og sambo. Grusom tid på overvåkningen..bare vente.. Alt gikk jo bra tilslutt,jeg har verdens vakreste jente på 4år idag. Frisk og fin:) Men hele opplevelsen har satt en skikkelig støkk i meg og jeg har helt angst. Leser alt om gode nok begrunnelser og lurer på hva dere mener? Bør jeg ta opp dette når jeg skal til legen allerede 19 februar? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139596940-hva-mener-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #2 Del Skrevet 6. februar 2009 Heldigvis for deg, så er det ingen fødsler som er like! Det skal jo godt gjøres at du må gjennomgå dette en gang til. Men ja, jeg synes du skal snakke med legen din, eller jordmor hvis du har fødselsangst. De kan jo også følge med på UL om ungen ligger seg til rett denne gangen, for hvis babyen legger seg med hodet ned mot slutten av svangerskapet ville jeg absolutt ikke gått glipp av en fødsel (ikke keisersnitt) Det skal veldig mye til for at det skal gå så ille som det gjorde første gang tror jeg. Å hvis alt ligger til rette for en normal fødsel, ville jeg helt klart valgt det! Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139596940-hva-mener-dere/#findComment-139597023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #3 Del Skrevet 7. februar 2009 ja du burde absolutt ta opp dette når du skal til legen. Jeg hadde selv en traumatisk første fødsel og har ikke fått pratet ut om dette. Jeg er nå gravid med nr. 2 og har termin 16.mars, det blir keisersnitt på meg denne gangen. Men lurer jo litt på hvis jeg hadde fått tilbud om å snakke med noen, kanskje jeg da hadde turt å prøve vaginal fødsel igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139596940-hva-mener-dere/#findComment-139600364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #4 Del Skrevet 7. februar 2009 Hei Det hørtes litt voldsomt ut, og hvis du ønsker keisersnitt denne gangen synes jeg bare du skal si til legen din at du ønsker en henvisning til sykehuset, evt ta kontakt med de selv. Det er ingen som kan tvinge deg til å føde vaginalt i Norge, selv om du ikke har krav på å få ks heller. Men sykehuset ønsker jo ikke hysteriske fødende kvinner,så her er det bare å trumfe igjennom at du skal ha keisersnitt og ingenting annet er aktuelt. Og så på kravet. Du må kanskje igjennom flere samtaler med både leger og jordmødre, men da er det bare å gjennta det som du har skrevet her. vær ærig, og fokuser på hendelsen og angsten. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139596940-hva-mener-dere/#findComment-139602471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 10. februar 2009 #5 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei. Som en sa her, ingen fødsler er heldigvis like. Jeg hadde bedt fastlegen om henvisning til fødepoliklinikk for samtale med speial jordmor. Jeg hadde selv en dramatisk fødsel med nr 1. Da jeg ventet nr to ville jeg ha ks. Gikk i samtale med jordmor for å bearbeide siste fødsel og forbrede meg på neste. Etter en del ganger snudde det hele og jeg ville gjerne prøve vaginal fødsel, men med en plan om ting ike gikk helt som det skulle. Jeg er overlykkelig i dag for at jeg bestemte meg for å prøve. Nå venter jeg nr tre og skulle gjerne fått prøve å føde vaginalt igjen, men denne gangen må jeg desverre ha ks, og er dypt ulykkelig over dette. ¨ Så ta kontakt med fødepoloklinikk og be om en samtale..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139596940-hva-mener-dere/#findComment-139616966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå