Lykkelig smil Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Flere som har veldig gule barn etter 4 uker?? Blir litt bekymret må jeg si
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Min baby var veldig gul frem til hun var 1 mnd. Då plutselig begynte verdiene å synke veldig fort. Var inn og ut av sykehuset annehverdag for blodprøve. En lettelse når det forsvant.
lykkelig78 Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Vi var også inn og ut av sykehuset for å ta blodprøver de første ukene (pga gulsot) Og jeg tror ikke fargen forsvant før hun var 1 mnd gammel. Ble gradvis mindre og mindre. Men ring sykehuset og spør om du er bekymret. Kan hende de vil ha deg inn til blodprøve
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 gulfargen henger lenge igjen sa di til meg på barsel. Min gutt lå på grensen til å ha gulsot,og han var gul leeenge følte jeg...nå er han 7 uker og ikke gul lengre det gikk vekk når han var 5-6 uker
Gjest yrild Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Undertegner Lene M sitt innlegg! Barnelegen sa at så lenge ikke hender og føtter forandrer farge (mer gult), så er gulsoten på vei bort... Se på øynene sa hun også, det er der man tydeligst ser gulsoten (også når den ikke er farlig)
Lykkelig smil Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Hvor høy bilirubin på blodprøve hadde deres barn da? Jenta vår har bilirubin på 318, som har steget de siste dagene. Hun er 4 1/2 uke. Har ikke fått lysbehandling. Hun er VELDIG gul, også på øynene. Syns det er rart at vi bare kommer og tar prøver og at ingen lege undersøker henne. Leser jo at høy bilirubin over lang tid kan gi hjerneskade, normalt er under 16 og hun har 318, blir jeg jo bekymret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå