lykkeligmortileinydeligjente Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Litja her er snart 7 mnd og jeg tenker å prøve henne på litt brødsmuler/biter med litt pålegg på. Men hvilken type brød kan hun få? Fint? Grovt? Noen brød dere vil anbefale?
Han79 Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Jeg fikk anbefalt "kneipp-grovhet" av helsestasjonen. Dattera mi får Kaptein Ssabeltannbrød. Det er uten melk og egg, dessuten ferdig oppskåret (veldig kjekt å fryse, og ta opp en og en skive).
Vinden blåser Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 fikk beskjed om å gi uansett type brød.. men ho anbefalte leverpostei på... så her går da no i da når ho får smak.. er jo mini mini mini biter..
Han79 Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Å styre unna linfrø og brød med hele korn kan hvertfall være lurt, det er min erfaring. Fordøyelsen til babisene er ganske sensible...
Isabella12 Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Jeg gir økologisk brød fra f eks "godt brød" med både linfrø og andre hele korn/frø. Det har gått kjempefint, han har aldri hatt prob med fordøyelsen og jeg er opptatt av å vende ham til grove brødtyper.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Jeg leste en gang at det var fint å begynne med spelt brød. Så har kun gitt det til lillegutt. Kjøper et brød som jeg skjærer i skiver og fryser, så tar jeg bare opp en skive når jeg trenger det. Men nå er han ikke så veldig glad i brød da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå