Athene75 Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Noen med baby med retinerte testikler/testikler som ikke har kommet ned (eller som i vårt tilfelle har dradd opp igjen)? Hva skjer når babyen nærmer seg året?
stockflets Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Har en gutt som nå er blitt 4 med dette. Husker ikke uttrykket retinerte men regner med det er det samme. Jo- jo testikler tror jeg at det blir kalt noen steder. De var i hvert fall kommet ned men forsvant opp igjen, for så å komme på plass igjen (muligens flere ganger). Var og sjekket det på Ullevål, de var da nede og var helt fine. Tror de sjekket at de var riktig størrelse.. De sa at de kunne gå opp igjen, men at det ikke var farlig. Men ville i hvert sjekket det hvis du ikke har gjort det. Tror det er ganske vanlig.. Han var forresten ca. 1,5 år da vi var på Ullevål tror jeg.. Muligens 2..
mammaen til 2+1 Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Hei, jeg har en nyfødt gutt på 9 dager. Under legesjeken på barsel fikk vi beskjed om at den ene testikkelen ikke hadde kommet ned i pungen enda.. Vi fikk beskjed om å sjekke dette selv når han var en 6-7 mnd. Dersom den ikke hadde kommet ned til da skulle det gjøres noe med... men hva aner jeg ikke... De skal vist være i orden til dem er 1år eller noe.
Athene75 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2009 Ja min blir ett år om under 3 uker, så lurer på hva de gjør med det
miapia Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Etter ett år regner de med at de ikke klarer å komme ned selv. Men jeg tror de pleier å vente til de er to med å operere. Vær obs på å sjekke området i lysken om barnet ser ut til å ha magesmerter. Ved lyskebrokk kan testikkelen komme i klem.
miapia Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Ikke sannsynlig at det skjer, men det kan skje,og da er det dumt å ikke ta symptomene på alvor i tide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå