Gå til innhold

Gravid etter firkant sex, HJELP!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til dere som mener at barnet har rett til å vite hvem faren er... Hvor kult er det å vite at faren din ikke vil ha noe med deg å gjøre?! Nei da tror jeg jammen jeg ville forblitt uvitende hvis jeg hadde vært det barnet...

Dessuten er det ikke alle som blir gravide av å leke "pølsekiosk" så du mangler nok litt i O-fag selv anonym. Og til en eller annen litt høyere opp: har man 4kantsex så har man tre potensielle fedre ikke fire. Og til dere som er mest opphengt i at det ikke ble brukt kondom, drit i det nå da. Hadde det vært problemet at det ikke ble brukt kondom så hadde nok HI skrevet noe litt annet. Problemet er at det er en baby i magen, ikke at den kom dit fordi det ikke var noen kondomer i bruk. Man kan jo ganske sikkert anta at det dreier seg om folk hun kjenner da, og de stoler man jo som regel på uten å være blind.

Da har jeg vel irritert mange nok, men jeg blir utrolig oppgitt av at folk for det første ikke leser innleggene skikkelig, og for det andre at de svarer på noe helt annet og angriper HI for helt irrelevante ting?! Nå kjefter vel snart folk på voldtektsofre fordi de var på feil sted til feil tid. Det er lov å tenke altså. Og signere med nicket sitt også istedet for å gjemme seg bak anonymknappen. Regner med å få masse kjeft for avsnitt og tegnsetting her nå. Jeg gleder meg;)

Og til HI: Lykke til med hva enn som blir slutten på visa!

*prøver å holde nesa på plass, men av og til så vingler den bort i ting den egentlig burde holde seg unna* Tjoho!

Fortsetter under...

Du skriver at det er lov å tenke... Hvor mye tenker man før man har sex med tre menn uten kondom? Enten man har firkantsex, eller tre menn i løpet av en menssyklus. Selv om man tror man er steril slik som HI, så er man da for pokker ikke immun mot kjønnssykdommer? Endel kjønnssykdommer øker i omfang, og det er neimen ikke rart, virker som om tilfeldig sex uten kondom er regelen, ikke unntaket... Og hva hjelper det om man kjenner folk? Selv om en mann kun har hatt se med EN dame før, så kan hun ha hatt ubeskyttet sex med hundre stykker. Ikke alle er ærlige om sånt...

Minnet meg litt om Mamma Mia filmen dette her. Hovedpersonen der hadde ubeskyttet sex med 3 stykker rundt eggløsning. Det endte med at alle 3 ville være pappan til barnet. Kanskje det blir en lykkelig slutt for deg også. Lykke til. Jeg ville nok som deg valgt å beholde barnet. Har kun hatt en partner i hele mitt liv, så jeg er nok litt gammeldags der:-)

Lykke til i svangerskapet.

• 3 uker senere...

Annonse

Vil ikke de gutta finne ut at du får en unge?? Eller er det noen du aldri ser igjen? Som nevnt over her vet de jo om hverandre, så det er jo ikke problemet.. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan fortelle dem om det. I værste fall blir de dinte på deg for ikke å ha brukt prevansjon. Kansje snakker de aldrig til deg mer.. Vet jo ikke hva slags gutter de er. Men her er det jo ikke noe forhold som står på spill.. I værste fall vennskap, og hva slags vennskap om de bryter med deg i alle fall???

Uansett er det en billig pris å betale for å gjøre barnet du bærer på rett! Alle har rett til å vite hvem de er, og her synes jeg løsningen er ganske opplagt...

Serriøst, har du tenkt på det? Hva som er det verste som kan skje om du forteller det til dem, mener jeg???

Håper alt ordner seg for deg!

• 2 uker senere...

Hehehe....jeg ler også av pølsekiosken.......

Når jeg leste innlegget fikk jeg inntrykk av at du HI har hatt sex 2 ganger i syklusen. En gang 4-kantsex, og en gang med bare en mann. I så fall så er det som HI sier, 4 mulige fedre. Det er 3 mer enn hva noen skulle måtte forholde seg til.

Jeg tror kanskje jeg er litt fordomsfull, for jeg mener at når dy har sex med så mange på kort tid, og attpåtil tar avgjørelser som ikke nødvendigvis er bare din, så har du jammen fortjent situasjonen du er i. Det virker jo ikke som om du er i stand til å tenke på andre muligheter enn det som er greiest for deg. Her er det faktisk et barn, og en far innvolvert også.

Jeg tviler på at du er over 22 år, og det kan forklare hvordan du tenker. Men forhåpentligvis så vil dette barnet få deg til å bli mer voksen og reflektert. Da skjønner du at en sak har flere sider, og alle muligheter må vurderes. Og at svaret ikke alltid er i din favør.

Jeg skjønner at dette ikke er noen drømmesituasjon for deg, så uansett, lykke til.

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Seriøst folkens!!!!!!!! Denne jenta kommer for å søke råd om hvordan hun kan finne ut hvem faren er ikke en MORAL preken. Ved å skrive HJELP i innlegget sitt skjønner mest sannsynlig vedkommende at dette ikke var en "fin" måte og bli gravid på. De som ikke klarer å la fordommene ligge burde ikke nærme seg slike steder eller kommentere noe som helst. Jeg er 100% sikker på at flere her inne har gjordt ting i livet som man så konsekvensene av først etterpå og vet at når ting har skjedd kan man faktisk ikke gå tilbake i tid å endre det.

Så drit i å oppføre dere på den måten og gjør det vi alle sammen er her for. Nemlig å hjelpe og støtte hverandre!!!! Det som har skjedd har skjedd, la oss nå heller prøve å hjelpe vedkommende.

Annonse

• 2 uker senere...

synes ikke det HI har fått seg selv oppi er supersmart, men dere som skriver at hun må ta abort er jo helt på tur..hva feiler det dere da????

hun vet ikke hvem faren er= abort???? skal ikke barnet få leve da??

kan dere vennligst skrive inn å forklare hva det er barnet har gjort for ikke å fortjene å bli født???

makan...

skjerp dere!!!!!

babyen skal da ikke få lide for noe mora har gjort. av og til blir jeg så oppgitt over folk at jeg ikke vet om jeg skal le eller grine..

bær fram barnet du HI, det ordnet seg enten du vil finne ut hvem faren er eller ikke.

• 1 måned senere...

hvordan gikk det med deg? fant du ut av det?

masse lykke til ihvertfall.

Vil også si det er kjempedårlig gjort å dømme slik mange her gjør. Vi er alle forskjellige og selv om det høres feil ut for deg, kan det være helt greit for andre. Vis litt respekt for ei som spør om hjelp da

• 3 måneder senere...

jeg skulle ønske jeg ikke visste hvem faren min var. dessverre fortalte mamma han om meg da jeg ble født, og det har nå gått 22 år med dritt og tomme løfter fra den mannen. i mitt tilfelle hadde nok mitt hat mot han ikke eksistert om han aldri hadde dukket opp. åååh...sånn som han har oppført seg mot både meg og mamma...er ekstra sint nå som jeg selv er alenemor, og ser hva min mor må ha gått igjennom...heldigvis tar faren til mitt barn ansvar.

Har lest et par av innleggene dine her. Nå er det en gang slik at du gjerne må prøve å sette opp far ukjent. Og du kan gjerne tro at du vil SE hvem som er far etterhvert.. Men nå er det nå heldigvis en gang slik at det finnes et lovverk som gir disse potensielle fedre noen rettigheter også! Hver og en av de du hadde sex med i dette tidsrommet kan når som helst komme å kreve DNA prøve av barnet.... Så er vel kanskje like greit at du forteller det først som sist!

• 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ser dette er en gammel tråd, men svarer nå likevel.. For det første synes jeg at dere som bare har teite ting og si til HI, bare kan gi dere, og ikke svare i det hele tatt! Ja, hun har vært dom og ikke brukt prevensjon.. Men nå er hun nå en gang i denne situasjonen og må prøve og gjøre det beste ut av dette.. For det andre.. HI: Jeg vet ikke hvem min far er.. Min mor var i en litt annen situasjon enn det du er, for hun ble voldtatt.. og vet derfor ikke hvem min far er.. Om du ikke vil vite hvem faren er.. da MÅ du fortelle det til barnet fra starten av! For min mor ble sammen med "min far" da jeg var 6 uker gammel, så jeg har hele mitt liv trodd han var min far.. (fram til jeg var 18 år) Og jeg begynte og utagere BIG TIME når jeg fikk vite at han ikke var min far likevel.. Følte at hele mitt liv var en stor løgn.. Og at alle har løyet til meg hele mitt liv, så da skulle jeg gjøre det samme til de, så de fikk vite hvordan det føles. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ville prøvd og sagt det til de 3 du hadde sex med, for barnet sin del.. Om jeg ikke hadde vært resultat av ei voldtekt hadde jeg ville prøvd og finne min far.. Det hender faktisk at jeg til tider tenker på hvem min far er.. Har jeg noen søsken på min far sin side? hvordan ser han ut? evt mine søsken? ligner jeg på min far eller søsken eller noen andre i den familien? slike ting.. jeg føler ikke jeg hører hjemme noe sted.. Så mitt råd er: vær ærlig hvertfall ovenfor ditt barn.. Men Jeg hadde ville prøvd og fortalt det til de potensielle barne fedrene.. De var tross alt med på det alle sammen.. så de vet risikoen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...