Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Han har bare villet sove i hele dag.. Har hatt feber som har variert veldig.. Fra lav til litt høy og veldig høy.. Svinger konstant.. Han svarer når vi prater til han.., men har bare vært våken 10-15 min i slengen i dag før han har sovnet et par timer igjen.. Vil ikke spise noe.. Drikker "greit".. Men.. det jeg har stusset ¨å utover dagen i dag er pusten hans.. Han har "snorket" både på inn og utpust i hele dag.. Men har de siste timene lagt merke til at han puster veldig fort.. Er det normalt ?? At de puster veldig fort i perioder når de er syke`?? Må legge til at jeg har startet på penicilin på han i dag.. På onsdag så var jeg nede hos legen for han hadde da fått ørebetennelse.. Startet ikke på penicilinen før i dag.., men det er ikke ørene han har vondt i nå så mye lenger.. Han hoster også mye i tilegg.. Men dette med pusten altså.. ?? =)
Expat Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Hei! Er det slik at det går inn i halsgropen når han puster inn, da bør du komme deg til legevakten nå.
Minnie Mom Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Feber som kommer og går, sover mye, tung pust, hoster, dårlig allmenntilstand.. Minner veldig om da gutten vår hadde lungebetennelse. Sier ikke at din har det, men ville kanskje ha fått sjekket han..
Holly❄️ Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 ville ringt legevakten og snakket med de... en gang for mye, er bedre enn ingen..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2009 Husker du hvem type penicilin gutten din fikk da?? =) Jeg skal gå opp og sjekke.., men tror ikke han puster inn i halsgropen..., han puster med magen og brystkassenmener jeg og ha sett.. Han ligger og sover i sengen sin.., men har satt opp babycaalen igjen da.. Siden han tidligere har slitt med falsk krupp hoste tidvis..
To trollunger + en spire Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Tell antall pust i minuttet og ring legevakten for videre veiledning. Over 40-50 pust pr. min. er rask pust og da trenger de ofte inhalasjon for å få den ned. Ellers gir jo feber også rask pust. Ingenting å gå natten i møte uten og vite. Ring legevakten du.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har vært på legevakten med snuppa mi to ganger de to siste mnd pga for høy respirasjon. Legene sier at 20-30 respirasjoner i minuttet er vanlig. Snuppa mi ligger på 55-60 når hun har en infeksjon i kroppen, og de sier at det skyldes astmabronkitt. Hun får i tillegg høy puls. På legevakten har hun fått ventolin og adrenalin i forstøvermaske, og dette har hjulpet veldig. Vi har blitt holdt igjen på legevakten til hun har pustet mer normalt... Hvor mange ganger puster sønnen din i minuttet? Er det over 45-50 ville jeg ringt legevakten og forklart situasjonen din...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2009 Jeg kom til 48.. Men var litt vanskelig og telle pga han kvemer litt innimellom med og svelge , hoste litt osv.. Skal sende mannen opp.. han blir vel ratt opgitt over hønemor her nå.. Men jeg liker det bare ikke når han er syk jeg.. Når han bare sover og denne pustingen er jo ny for meg.. Han hadde forresten ikke noe inndraging i halsgropen..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2009 Han får imacillin 4 ml ( 2 doser i dag) også har han fått pinex flytende 10 ml når feberen har høynet.. =)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 Respirasjonsfrekvensen (hvor mange ganger de puster på 1 min) øker med ca10 for hver grad over 37. Så det er helt normalt å puste fortere når man har feber,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå