Gå til innhold

Litt ammehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min sliter for tiden med ammingen. Hun tar puppen fint men slipper den etter et min og hylskriker. Slik foregår hele måltidet:-( er utrolig slitsomt både for meg og henne. Det virker som melken kommer for fort for henne. Hun klarer ikke å svelge unna alt. Gulper mye.

Vet at hun får nok melk i seg for jeg her veiet henne flere ganger de siste ukene, men det som er problemet er jo at ammingen ikke er noe som helst kos det er bare stress. Gruer meg til hver gang jeg skal amme nå. Har vurdert om det er verd alt stesset eller om jeg skal kaste inn hånklet og gi opp ammingen:-(

Flere som har eller har hatt det på denne måten?

Noen som har noen gode råd?

Hun er 6 uker gammel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal prøve å pumpe ut lit melk før hun får brystet? Da kommer det kanskje ikke så fort?

Skrevet

jeg skal (nesten) love deg at det går mye bedre hvis du håndmelker deg litt før du skal amme! jeg har en sønn som har hatt ammenekt i snart to måneder når, og han er bare 3 og en kvart mnd, så det sier litt! jeg har bare nektet å gi flaske, og nektet å gi meg. men det er jo trist når amminga ikke er kos, og mest pes. i tillegg slet vi veldig med med teknikken til å begynne med, så jeg begynner å kunne litt om amming. bare send pm hvis det er mer du lurer på :)

Skrevet

Hei.

Høres veldig kjent ut. Kan det være noe slik som jeg har hatt det??

Det tok faktisk ganske lang tid (tatt i betraktning) før jeg fant ut at jeg hadde for kraftig utdrivningsrefleks på venstrepuppen, og at det var derfor lillegutt vegret seg for å amme fra denne puppen.

Han holdt på akkurat som pia di, sugde til refleksen kom, så koblet han seg av og hylskrek.

Jeg løste det med å ligge og amme. Da slappet både lillegutt og jeg mer av, var ikke sånn styr å få lagt han til, og lillegutt tok puppen. Men jeg måtte være VELDIG listig og tålmodig. Måtte f.eks. amme fra venstre når han var supersulten, og høyre når han bare ville ha en liten tår..

Når jeg var veldig sprengt og melka kom ekstra fort; pumpet jeg meg enten litt på forhånd forbi utdrivningsrefleksen, eller så koblet jeg han av når refleksen satt igang, og sprutet i et engangs ammeinnlegg, deretter gav jeg puppen til han igjen, og han ammet som bare det.

Nå er han snart 3mnd og er blitt mye flinkere til å ta unna melka når refleksen setter igang, men vi må fortsatt ligge og amme:( Hvis ikke (om vi sitter) hiver han seg fortsatt av når refleksen kommer, og umulig å få han til å ta igjen. Men det er i alle fall blitt mye bedre, dvs at han tar puppen i liggende stilling. Forhåpentligvis får vi til å sitte og amme snart også..

Skrevet

Har svart deg på ammedebatten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...