Gå til innhold

Litt ammehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min sliter for tiden med ammingen. Hun tar puppen fint men slipper den etter et min og hylskriker. Slik foregår hele måltidet:-( er utrolig slitsomt både for meg og henne. Det virker som melken kommer for fort for henne. Hun klarer ikke å svelge unna alt. Gulper mye.

Vet at hun får nok melk i seg for jeg her veiet henne flere ganger de siste ukene, men det som er problemet er jo at ammingen ikke er noe som helst kos det er bare stress. Gruer meg til hver gang jeg skal amme nå. Har vurdert om det er verd alt stesset eller om jeg skal kaste inn hånklet og gi opp ammingen:-(

Flere som har eller har hatt det på denne måten?

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er forresten 6 uker

Skrevet

Hei hei.

Det er så kjipt når ammingen ikke går helt som den skal.

Har du sjekket munnen hennes om hun er hvit? Det kan jo være trøske.

Om du tror melken kommer for fort så kan du prøve å pumpe først slik at den "verste stormen" kommer før du legger henne til brystet.

Min lille jente tuller slik med puppen om hun har mageknip. Det kan du jo sjekke om det ikke hjelper å pumpe seg. Når hun er slik pleier jeg å ta henne opp mot skulderen min som om hun skal rape og stryke hånden litt hardt mot ryggen hennes i en stor sirkel som går ned på hennes høyre side. (skjønte du den?)

Forstår at det er slitsomt, men foreløpig er hun bare 6 uker, så det kan fremdeles gå litt tid før hun venner seg til hvordan puppen din "serverer" melken.

Ønsker deg lykke til og håper det ordner seg:)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...