Gå til innhold

Har dere mye klær til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det visst nok og gjerne litt over det også. Nå i vinter perioden blir det mye strømpebukse og body inne (en del ull). Til våren brukes det mer når strømpebuksen ikke brukes. Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har nok en del klær. Men, det blir fort litt mye når de bytter størrelse såpass ofte syns jeg. Bruker klær av flere forskjellige størrelser.

Eldste er 5 år, og han har ikke så mye klær. Akkurat passe, og det er fordi han har klærne sine mye lenger nå. Bytter ikke størrelse så veldig ofte.

Skrevet

for mye klær.. rekker ikke bruke klærne før det er for smått. sikkert 20-25bukser, 30-40kjoler som passer nå (hun hadde nærmere 75 da hun brukte 86/92), drøssvis av gensere, like mange som kjoler.. massevis av strømpebukser, tskjorter, ullundertøy etc...

veit jeg burde begrense det ganske mye, men er så alt for mye fint (og klær er jo ikke så dyrt lengre akkurat)

Skrevet

Alt for mye... Hun er såpass stor at hun allerede passer endel klær i 104, og hun fyller 2 på søndag !!?! Så dermed har vi liksom flere str liggende. Sliter me å få brukt alt, siden hun mest bruker joggebukser og body med genser over i barnehagen.

Skrevet

VI har fryktlig mye tøy. Jenta vår på 2,5 har 7 skuffer stappfulle av bare inneklær. MEN, det er svært lite som jeg har handlet til full pris.

Jeg går på salget (sommer/vinter) og plukker de fine tingene som de har til 70 % og tenker 1 år framover i størrelse. Det passer kjempefint, og jeg gir et slikk og ingenting for knallfine og helt aktuelle plagg!

Vi får også endel klær av fam. Det eneste jeg kjøper til full pris i løpet av en hel sommersesong/vintersesong er dersom jeg ser at det er noe jeg mangler som jeg ikke fikk tak i på salg, eller som jeg overså å handle. Det pleier å holde med toppen 300-500 i løpet av en 6 mnd.ers periode.

Skrevet

VI har fryktlig mye tøy. Jenta vår på 2,5 har 7 skuffer stappfulle av bare inneklær. MEN, det er svært lite som jeg har handlet til full pris.

Jeg går på salget (sommer/vinter) og plukker de fine tingene som de har til 70 % og tenker 1 år framover i størrelse. Det passer kjempefint, og jeg gir et slikk og ingenting for knallfine og helt aktuelle plagg!

Vi får også endel klær av fam. Det eneste jeg kjøper til full pris i løpet av en hel sommersesong/vintersesong er dersom jeg ser at det er noe jeg mangler som jeg ikke fikk tak i på salg, eller som jeg overså å handle. Det pleier å holde med toppen 300-500 i løpet av en 6 mnd.ers periode.

Skrevet

Selv om jeg ikke handler mer enn nødvendig til henne syns jeg det er utrolig mye fra fødsel og frem til nå! Mye er jo gaver også da.

Skrevet

Hjelp så mye tøy dere har! I tillegg til vanlige uteklær, ullstillongser, regntøy etc, så har gutten vår en del ullstrømpebukser og ullbodyer/tynne ullgensere som han bruker som en basis innerst nå om vinteren. I tillegg har han noen joggebukser og olabukser pluss kanskje 10 gensere til å ha over. Synes det blir helt sprøtt å kjøpe så mye klær at de ikke får brukt det omtrent. Jeg har god råd, så det handler ikke om at vi ikke kunne kjøpt mer, men jeg synes rett og slett det blir helt dumt.

Skrevet

Vi har veldig mye til eldstemann, har arvet en del klær etter fetteren hans. I år har vi ikke mindre enn 5 (!) utedresser. Dette fordi jeg ikke trodde de 3 vi fikk etter fetteren hans ville passe i år siden det var noen str. større enn han bruker. Kjøpte 2 dresser til han, fant senere ut at de 3 andre dressene sitter som et skudd i år, så følte meg en smule dum som ikke prøvde de selv om str. er mye større enn han vanligvis bruker.

Som sagt så har eldstemann mye klær.

Lillesøsteren hans har helt passe med klær, ikke for mye og ikke for lite.

Skrevet

Nei, i grunn ikke.

jeg tenkte over det her om dagen, at gutten vår egentlig har litt lite klær.

ikke fordi han har for lite, men det er de samme 3-4 genserne, body'ene, buksene osv det går i.

og da har jeg rett og slett ikke sett vitsen med å handle mer klær til han, for han har jo alltid rene klær å ha på seg uansett:)

noen av dere har helt ville mengder med klær!

jeg kjøper ganske sjelden klær faktisk, han har fått og arvet en del, så vi er heldige der!

Skrevet

Nei, heldigvis har den vanvittige mengden klær hun hadde det første året minsket betraktelig med størrelsene. Nå har vi nok, ikke så veldig mye mer.

Blir helt stum av de mengdene noen over her beskriver. Hjelper ikke miljøet at du har handlet det billig vettu;-)

Skrevet

Ja alt for mye av det meste, men kjøper veldig lite selv. Har kommet sent i gang med barn og har arvet enorme mengder fra venner og famiie. Vil ikke si nei, og tenker at da får jeg bare ta ansvaret med å levere det til fretex senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...