Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 8 uker som vi fikk ved hjelp av icsi i Porsgrunn... Er vi fler med ivf barn her? Lurer på hva dere tenker i forhold til flere barn, dere som ønsker fler.. Har dere begynt på prevensjon, eller lar det gå sin gang/prøver på neste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Ja vi har ei på 6 mnd som vi fikk med hjelp av ivf i Trondheim. Har også en gutt fra før men han kom på natur metoden og på første forsøk! Men da vi skulle ha nr 2 noen år senere, gikk det ikke like lett. Tok nesten 2 år med prøving og utredning før hun satt på første ivf forsøket:) Men vi er ferdig nå, ialle fall 99,999% sikker;) Kjører på med prevensjon for sikkerhets skyld, men regner med mannen "snipper" seg om et år eller to når vi er helt sikker på at det ikke skal bli flere.

Skrevet

Så flott at dere har fått to barn!! :-) Vi fikk også klaff på første forsøk! :-) En lettelse at vi slapp gjennom det flere ganger! Det var en påkjenning! Har 2 på frys.. Har dere noe på frys? Hva tenker dere i forhold til å evt ikke bruke dem?

Skrevet

Vi har en liten prins som også er 8 uker:) Og vi har tenkt på akkurat det samme som deg! Satt på første isci-forsøket, og har noen i fryseren! Vi har kommet fram til at vi ikke begynner med noe prevensjon nå, men heller "hopper av i svingen". Har ikke planer om nestemann enda, men skjer det så skjer det! (Har hørt om flere med prøverør, hvor nestemann har kommet ganske kjapt med naturmetoden:)

Når tida er inne (og hvis det ikke har skjedd noe før:), blir det vel å sette inn fryste egg! Men noe jeg har tenkt på da; på frys så får man vel ofte spørsmål om man vil sette inn ett eller to (siden det er mindre sjans enn på fersk forsøk), men hva svarer man da?! Det kan jo fort vekk bli tvillinger (og når føler jeg iallefall det er greit at det bare er en:)

Skrevet

Vi har en på 3,5 mnd, lyktes på første innsetting, og vi var i Trondheim. De ringte om dagen her, for de hadde ikke fått noen informasjon om fødselen. Jeg spurte litt om søskenforsøk, har 3 på frys. Måtte først slutte å amme. Melka kom aldri igang her... Så måtte mensen komme tilbake. Jepp, den kom da fort den. Lurte på om det var like lang ventetid nå, men hun sa det gikk maks en mens for innsetting. Blir ikke aktuelt med søsken enda, men den biologiske klokken tikker, så venter nok ikke lenge. Og jeg har bestemt meg for å ikke bruke et øre mer på prevansjon, så er vi så heldig at vi får det til å egen hånd, så tar vi hjertelig imot h*n. :)

Skrevet

Ååå vi har 3 på frys. Men sambo har en fra før også, har hatt 2 tøffe fødseler også. (katastrofesnitt) Så det er nok siste, begynner å dra på åra også, jeg er 35, sambo 44!! he he

Fikk også tlf her en dag, slik som hun under sier og vi kunne vente helt til 2011!! Litt rart at de ligger der oppe, men jeg kan jo ikke bruke alle:) Vet ikke kan ikke gi dem bort heller. velger igrunn ikke å tenke så mye på de, det er jo bare små celler enda:)

Skrevet

Jepp, vi har ei lita tulle på 6,5 mnd som kom etter 2.tellende forsøk i Trondheim. Vi har ikke noe å hente i frysern, så jeg ser med litt gru på å begynne på nytt.. Det ville være en velsignelse å klare det selv neste gang, det kan jo skje..

Nå er syklusen i gang igjen også og vi ser ingen grunn til å bruke penger på prevansjon akkurat... Ettersom et par års samliv (som nygift og rimelig nyforelska..) ikke resulterte i familieforøkelse.

Men man hører jo om historiene om full klaff av seg selv etter å ha vært gjennom assistert, så nå satser vi på at kroppen har skjønt tegninga! :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi har ei jente som kom til ved 2 IVF forsøket. Hun kom 5 uker før termin den 15 mai.

Jeg ble veldig dårlig av medisinene og hadde et slitsomt svangerskap med masse plager.

Vi har derfor bestemt oss for at det ikke blir flere IVF forsøk, jeg skal tross alt klare å ta meg av den lille familien jeg har fått også.

Vi er uforklarlig barnløse og har derfor en teoretisk sjanse for å bli gravide på egenhånd. Har ikke brukt prevansjon i det hele tatt og lar det være opp til naturen om vi skal få flere egnefødte barn. Vurderer å adoptere en slik at vesla vår får søsken. Vi ønsker oss nemlig veldig gjerne minst 1 barn til :-)

Skrevet

Gratulerer til dere andre med IVF-babyer/barn!!

Vi fikk nettopp ei nydelig lita tulle som satt på første IVF-forsøk!! Er utrolig takknemlige for at vi har fått henne og at alt har gått så greit :) Jeg har et barn fra tidligere forhold og jeg og mannen min har et barn sammen fra før som vi fikk til på egenhånd (holdt på med utredning da jeg ble gravid!). Så vi sier oss fornøyde med den herlige ungeflokken vi har, selv om det er rart og vemodig å tenke på at vi ikke skal oppleve svangerskap, fødsel og babytid igjen.... Men vi er 99% sikre på at dette er siste gangen ;) Vi har 8 egg på frys i Trondheim, men de forblir nok ubrukt. Ang. prevensjon...tja, hadde vært herlig å sluppet å tenke på det, men jeg skal bruke Pearly, ikke noen vits i å ta noen sjanser.

Skrevet

Jepp!:)

Har ei ICSI-jente som er 10 uker idag!! :)

Har kun ett egg igjen på frys på St.Olav.. Har også 1 forsøk igjen, men gleder meg ikke til å begynne med den lange prosessen med medisiner osv igjen. Har ikke tenkt så mye på det enda. Vi er supertakknemlige for det lille mirakelet vi har fått. Prevensjon trengs ikke her, ettersom vi prøvde i 5 år uten noe hell.

Grattis med jenta!:)

Skrevet

Slenger meg på her:-)

Vår vakre IVF-gutt ble født februar-08, og er snart 1 år:-)

Han kom på 2.IVF, 6.innsetting.

Lå i fryseren fra desember-06 til mai 07, og har enda ett "søsken" der.

MEN, i ettertid har vi vært så utrolig heldige å klare det selv!!

Så det egget tror jeg ikke blir brukt. Litt trist tanke, men vi er så utrolig glade og fornøyde med å snart ha to små prinser:-)

I september testet jeg positivt, det slo ned som en bombe...

Har så godt som tette eggledere pga endometriose, så sjansene var ørsmå.

Prevansjon var derfor uaktuelt, hehe...

Men i mai kommer altså lillebror!

Skrevet

vi hadde inseminasjon og den satt på 1 forsøk, nå er mini snart ett år så prøver på egenhånd etterhvert så får vi se.... men kanskje man stresser mye første gang og gang nr kan jo alltids komme uventet..vi bruker ikke prevansjon men var nok litt forsiktige i starten da vi liksom ikke ville ha to tette tette dersom det hadde skjedd...men alt fra nå og utover ville bare vært flott :)

Skrevet

Vi har en liten gutt på 6 mnd. som vi fikk på 2.ivf i Haugesund.Er uuutrolig glad og takknemlig for den skjønne tassen vår!!!!

Jeg har tette eggledere og endometriose så jeg hadde veldig liten tro på at vi skulle være så heldige å få oppleve dette:)

Vi bruker ikke prevansjon. Har tre egg på frys som vi kommer til å bruke etterhvert. Har veldig lyst på at lillegutt skal få søsken.Vi har snakka litt om å adoptere, men det er jo en omfattende prosess som tar maange år og som stadig blir vanskeligere..

Jeg var veldig heldig og hadde ingen bivirkning av medisinene, hadde et flott og ukomplisert svangerskap.Så håper virkelig at vi får lov til å oppleve dette igjen!!

Skrevet

Hei :-) vi fikk ei nydelig snuppe for 6 mnd siden ved hjelp av ivf på rikshospitalet.. Vi har 4 på frys. blir vel søskenforsøk om 2 til 3 år.

vi hadde full klaff på 1 forsøk,

Her fikk vi verken inn eller ut jenta vår på egenhånd da, fødselen endte med keisersnitt, må le jeg altså. he he, god til og ruge er jeg da hvertfall..

ikke noe prevensjon her, satser på sikre perioder :-)

Skrevet

Vi har en fantastisk ICSI/TESA gutt på 7mnd.

"Made in Porsgrunn"

Vi fikk han etter 5 år med prøving, og jeg tenker med skrekkblandet fryd på søskenforsøk. Siden det tok oss så lang tid å få til førstemann, vil vi ikke vente så lenge før vi setter igang med nr 2. Antakeligvis er vi igang til høsten. Vi har 3 egg i fryseren, og håper selvfølgelig på klaff der. Jeg må nok jobbe litt med meg selv før jeg evt går på et fullt regime igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...