Gå til innhold

Johan - et mobbenavn..?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterte navn med en kompis i dag. Da jeg sa at vi vurderte Johan, men egentlig hadde slått det fra oss, var hans kommentar "ha, ha - det hadde blitt et mobbenavn, så det var kanskje like greit"... Hæ?! - tenke jeg da - ville aldri ha falt meg inn en gang at noen kunne tenke det om et slik navn. Har jeg misforstått noe her? Selv har de Emil, Aleksander og Tobias på listen sin - navn jeg ikke ville vurdert da de er så vanlige. Kanskje vi rett og slett bare har totlt ulik navnesmak...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke dette med mobbenavn, jeg.

De som absolutt vil mobbe, finner vel alltids på noe de kan mobbe sitt offer for.

Johan er et flott navn :-)

Skrevet

Johan var en høy, kjekk, smart fyr og den mest populære gutten på ungdomskolen og videregående der jeg vokste opp. :-)

Faren min heter Johan til og han har alltid vært populær han, selv nå i en alder av 57 ;-)

Skrevet

Johan er flott. Skjønner ikke helt hva som skulle være så "mobbete" med det. Kanskje det gamle begrepet "Er du helt Johan?", men det var jo på 50-tallet en gang, så det spiller ingen rolle. La iallfall ikke det stoppe deg fra å bruke det!

Skrevet

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt, Johan er stødig, flott, tidløst og vakkert. Men liker Johannes hakket bedre, blir ofte "Joan" og ikke "JoHan", i alle fall her jeg bor..

Skrevet

Tror ikke det er noe mobbenavn... Jeg liker det veldig godt, så lenge det uttales Jo-han

Skrevet

Jeg skjønner hva kompisen din mener.. Johan er egentlig et flott navn, men litt gammeldags. Men finere enn andre såkalte ''mobbenavn'' som Herman osv. Har en yngre søster, som sa at læreren hennes hadde tre barn; Elias, Andrea og Johan.

Hele klassen hadde begynt å diskutere ''Hvorfor Johan?? Elias og Andrea er fine navn, men Johan??''

Ville nok gått for en nyere versjon av Johan, som Johannes, Jonathan eller Jonas ;-)

Skrevet

Et nydelig navn. Forbinder det absolutt ikke som et mobbenavn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...