It's all about me Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Er det mulig å blokke ut sko i skinn som har snøring? Og hvor mye koster det sånn ca? Har fått to par sko fra utlandet som er litt trange til tross for at de er den sørrelsen jeg alltid har kjøpt de skoene i. De må ikke plutselig endre på slikt.....
hundemamma ♥ Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Kommer veldig an på skomakeren. Er mange som ikke vil blokke sko med snøring. Men jeg er ingen fan av blokking uansett jeg da. Prøv heller først disse triksene. Ta på et par nylonstrømper og går med skoene en kveld inne. Det er faktisk en halv str mellom en tennissokk og en bomullsstrømpe og en halv størrelse i forskjell fra bomullsstrømpen og en nylonstrømpe, altså ca 2 mm i bredde da en str tilsvarer 4-6 mm alt etter lest. Ta på fuktige nylonstrømper og gå med inne. Vanne skal trekke inn i liningen, gjøre liningen mykere og tøye den. Prosessen kan gjentas flerer ganger. Fukt innsiden av skoene med den klut. Skal være vått men ikke basseng. Bruk ånden din, knoker og fingre til å "tvinge" skinnet utover. Kjøp Boston LeatherStrech.m Gjør som med punkt tre bare at her bruker du sprayen i stedet for vann. Det er blokkevann, samme som en skomaker bruker men her vil du få samme fasong som foten din og ikke en skoblokk. Skal være skikkelig vått og viktig at du har skoene på til det er tørket. Nytter ikke sitte på sofaen med skoene på for da er det ikke press på innsiden. Ha de heller på når du skal gjøre rent eller lage middag. Prossessen kan gjentas så magnge ganger man vil. Siste triks er å gjenta punkt 4 med Boston LeatherStrech. For at en sko skal kunne utvide seg er betingelsen uansett at den er laget av skinn, upper (utsiden) som lining (innsiden) Sømmer er laget av kraftige syntettråder og er som regel med på å holde fasongen på skoen tilbake, så jo mindre sømmer, pynt og bånd som mulig, jo mere vil de utvide seg.Dersom ingen av triksene virker, må du enten sjekke om skoene virkelig er av skinn og deretter gå til skomaker. Pris på blokking varierer veldig. Har vært borti fra 100 kr til 1200. Kommer også ann på hvor mye det er og hvor mange ganger prossessen skomakeren må gjenta den. Sånn!!
It's all about me Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2009 Takk for svar. Da skal jeg teste noe av det du skriver først. Det er Puma sko så de er av skinn, men den ene har en del pynt som av andre stoffer. Får teste. De andre skoene jeg har fra Puma har utvidet seg bra, så har tro på at disse skal gjøre det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå