Gå til innhold

Hadde dere fin tur Sagene rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på vei, dog veldig for sent, men prompen bestemte seg for at dette var en av de dagene han skulle være helt hysterisk hver gang vognen stoppet så da orket jeg rett og slett ikke en busstur. Dere hadde sikkert gått allerede uansett. Vi gikk på tur alene, men han skrek hele veien, så så moro var det. Håper dere fikk en finere tur i snøværet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, tur og tur, kan vel kanskje ikke kalles d men..stod og venta på deg en halvtime, så da ble folk så kalde at vi gikk rett bort på kokosbollefabrikken og satt oss der istedet. (skulle hatt mob.nr til hverandre vettu, så hadde vi sluppet at d ble som d ble..) Gikk oss en liten runde etterpå da! Var veldig koselig, så d skal gjentas igjen om ikke så altfor lenge. Og da MÅ du komme;)

Men så merkelig m prompen da...Skriker han hver gang han er på tur m vogna? Kanskje du skulle prøvd en sånn bæresele el no istedet..?

Skrevet

Både ja og nei. han er litt opp og ned. I går var det ikke et knyss enda vi var lenge ute. I dag, helt panisk. Bæresele er like ille, men nå skal det sies at vi har ikke prøvd så mye med den enda fordi det har vært så kaldt.

Jeg irriterte meg over ikke å ha mobilnr ditt der jeg gikk og trampet alene rundt NRK. Synd dere ventet så lenge, men allikevel veldig snilt. *vræl*.

Skrevet

Neste gang treffes vi i Stavanger dere, ikke sant?

Skrevet

Om ikke turen ble så lang, så var det veldig koselig :) Synd prompen slo seg vrang, husmus - regner med du kommer sterkere tilbake?! Hyggelig å se ansiktene og hilse på noen av nickene her inne :) Vi må definitivt ta et nytt treff om ikke så lenge, da får vi legge inn et ønske om litt bedre vær også!!

Frøken Freken: har slekt i Stavanger, så ikke umulig at jeg "må" ta turen iløpet av våren. Da hører jeg av meg :)

Ha en flott helg, jenter!

Skrevet

Frøgen Fregen, eg skal en tur til Eigersund i sommer, så du kan jo karre deg dit! Jeg kan informere deg om at jeg slekter derfra.

Jeg kommer garantert sterkere tilbake, men kan vi gjøre som jeg vil da, hehe, og ta turen i Frognerparken? De har en veldig barnevennlig cafe der! Da kan jeg også springe hjem når han slår seg vrang også! :D

Skrevet

What the f***! Jeg er fra Egersund. Jammen blir jeg ikke litt satt ut hver gang jeg ser okka by på tv, hører om det i radion, eller leser det på dib. Og litt skeptisk. Egersundere er ikke helt gode i hodet, mange av dem. Bakkebø vettu.

Skrevet

Husmus: synes definitivt at turen skal legges til vest og Frognerparken neste gang :) Dere har nok asfalt overalt også dere?! ;)

Skrevet

Husmus; vi kan godt ta en liten spasertur i frognerparken for min del altså, jeg tar gjerne m meg flisa på bussen for d må hun bare bli vant til jo før jo heller.. (fire av oss bor i nærheten av Sagene, men sikkert greit for de andre også vil jeg tro...?).

Ellers erfarte vi idag at kokosbollefabrikken må være en av de mest barnevennlige cafeene i Oslo; med god plass til barnevognene inne, stellebord, mikro (!!)- digg å slippe tung termos m varmtvann, gode sofaer å sitte i og ikke minst verdens søteste lille vietnamesiske dame bak disken (hun lånte oss pcèn sin sånn at vi fikk sjekka dib, for å se etter spor av deg, og hun var sååå fascinert av alle de søte små babyene våre og visste ikke hva godt hun kunne gjøre for oss...:)

Men som sagt, jeg er m på d meste jeg, og syns sinnataggen er en søt liten kar, så får vi bare sensurere alle de nakne kroppsdelene for våre søte små, hehe

Skrevet

Nå følte jeg vel kanskje at jeg solgte inn den cafeen litt vel mye i forhold til de lukseriøse forholdene på kokosbollefabrikken! Det er ikke så flott der. Jeg trodde det var imponerende nok jeg at det var greit å ha med barn, men kanskje ikke?

Uansett, vi har det jo så godt her i Oslo vest, så i tillegg til blått hår har vi også oppvarmet asfalt.

LilleElla, vi need to talk. Jeg er, takk og lov, født og oppvokst i Oslo, med noe unntak. Jeg husker Golan og butikken der jeg kjøpte Cabbage Kids dukken min og jeg snakket egersundsk i tri år og så var det slutt. Et glemt kapittel. Inntil nå!

Skrevet

Hekkan. Har du handla på Heien??? Er født og oppvokst på heien og kjøpt smågodt og trekant-is der.

Bodd på Golan i type atten år, og trødd oppover og nedover bratte bakker altfor lenge. Jeg har, takk og lov, en mamma som er født og oppvokst i Oslo, og snakket østlandsk til jeg var seks år og ble erta på skolen.

Skrevet

Ja tenk, vi bodde en snau halv kilometer derfra tror jeg! Jeg tror jeg fint kunnet ha kommet meg frem der oppe den dag i dag tiltross for at det er..25 år siden. Stemmer det tro?

Skrevet

Tror ikke det har endret seg nevneverdig siden begynnelsen av åttitallet nei. Sånn det var da jeg var liten, er det fortsatt.

En halv kilometer ja...toppen av motalabakken kanskje? Nei, dette ble kanskje litt vel detaljert for en eksil-egersunder.

Skrevet

Hvis jeg tenker på samme bakke, så nei. Den bakken som går ned mot skolen? Ligger det/lå det et stort brunt hus på toppen? Dette husker jeg, men å kjøpe dopapir, nei det!!

Skrevet

Måtte bare hive meg på her, utflyttet Egersunder som jeg er. Jeg har også hatt noen år på Golan. Artig. Husker de hadde salte drops på Heien til 10 øre. Det var tider det. :-)

Skrevet

Den såkallte berømte "Hallen-bakken"? Ved idrettshallen og fotballbanen? Er da bare en skole i området, og det er Husabø. Og da kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være den bakken?

Skrevet

Nei nei, ikke den bakken. Lenger opp, myyyye lenger opp. Siste bakken.

Av alle ting så husker jeg ingenting annet av Heien enn bæreposene de hadde. Rart.

Skrevet

hvor gamle er dere? jeg bor 2 minutter fra frognerparken (den inngangen ved frognerbadet vel og merke).

Skrevet

Vi er eeeldgamle, hehehe, pensjonister på tur i Frognerparken...Neida. Vi er unge, spreke mødre på ca 25-35:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...