snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Hei på dere alle sammen:) Er på spraydag 10 i dag. Har i grunnen hatt småvondt i hodet, til og fra,siden spraystarten...men...har i går og i dag hatt så kraftig hodepine som ikke gir seg. Ligger bare på sofaen...sover mye....Og som jeg har forstått av Riksen, så er Paracet den eneste smertestillende jeg fikk lov å bruke etter medisinstarten....men Paraceten hjelper ingenting lengre...Flere som har hatt så sinnsyke hodepinesmerter?Vet at bivirkning er hodepine, men med denne dundringa fungerer jeg ikke som menneske....håper virkelig det gir seg...(hørt at bivirkningene av sprayen kan avta etter sprøytestart)Jeg har ikke sprøytestart før 20 feb, uff, det er mange slitsomme dager med dunking i hodet..ja,ja.. God helg alle sammen:)
lillebie på`n igjen Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 hei snuppis 74, jeg bruker ikke suprecur, men synarela, og har hodepine! er jo samme virkestoffer i disse regner jeg med, sist var det skikkelig ille i begynnelsen, men ga seg litt når jeg begynte på sprøyter! er liksom ingenting som hjelper mot det heller (
MK73 Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Har hatt akkurat det samme, hvert forsøk, men i litt varierende grad, kanskje. Sånn er det dessverre bare. Det er riktig at det kun er Paracet du bør bruke. Dersom du ikke fungerer så er dessverre det eneste du kan gjøre å ta kontakt med fastlegen. Jeg har edt par ganger og på det verste fått noen dagers 20-30% sykmelding, som hjalp meg med å komme gjennom dagen (fordi jeg fikk kortere dag).
Sissel L. Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Etter fem forsøk hvorav fire med Suprecur og ett med Synarela, vet jeg hva du snakker om. Hodepine og dårlig nattesøvn. Men jeg kan glede deg med et godt råd: Ta akupunktur!! Det hjalp på dagen. Jeg fikk sove godt om natten og hadde så og si ikke vondt i hodet etter at jeg begynte med akupunktur ca hver andre uke. Nå er jeg i gang med forsøk seks på Aleris. Nå uten nesespray Begynte bare rett på sprøytene på dag 2 av mensen. Herlig i forhold til å måtte huske på nesespray flere ganger om dagen - for ikke å snakke om bivirkningene... Lykke til!
MK73 Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Hei, Sissel. Spennende! Blir interessant å høre om hvordan det går med eggproduksjonen din på kort regime (jeg har hørt at det ofte blir færre egg, jeg vet ikke om det stemmer..). Jeg går også til Aleris, og har mye problemer med nesespray og bivirkninger. Kanskje kort regime hadde vært en mulighet for meg også (men jeg er ikke storprodusent av egg på langt regime, så jeg vet ikke..)? Er det lov å spørre om hvorfor du har kort regime denne gangen?
snirk Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Hei Snuppis. Så kjedelig med så mye hodepine. Leste i et annet innlegg du hadde skrevet her at du hadde så veldige menssmerter. Da er vi to - har hatt helt sykt vondt i dag. Det var sånn forrige gang også. Husker også at alle bivirkningene av suprecur forsvant da jeg begynte på sprøyter sist, så får håpe hodepinen din forsvinner når du begynner på de. God bedring:)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2009 uff, ja.....jeg var forberedt på bivirkningene...men man greier liksom ikke å forestille seg hvordan det er å ha kraftig hodepine stort sett hele tiden!!!...hetetoker og trøttheten kan jeg greie å leve med .Men,men..jeg vet at jeg ikke er alene om å slite med bivirkninger selvsagt, men godt å få ut frustrasjonen her inne og dele det med deg og alle de andre søte jentene her inne som er i akkurat samme situasjon...:)Takk og lov for dette forumet!!!!!!!!!!:) Hvordan går det med deg MK73?? God helg:)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2009 Takk for svar:) Gud!Det hørtes deilig ut å slippe sprayen...:)Takk for akupunkturtipset:) Masse lykke til med ditt 6.forsøk:) Håper dette blir ditt siste, og AT DET BLIR EN BABY I 2009:) God helg:)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2009 Hei snirk:) God bedring til dg også Hatt 2 dager med voldsomme menssmerter. Og siden jeg kun kan ta Paracet(noe som ikke hjelper no særlig), har jeg vært hjemme fra jobben i 2 dager...I dag la jeg meg på sofaen rundt 11, og våkna halv 5!!!!Trøtthet er vel også en bivirkning jeg er plaga med...he,he,.. Lykke til!! Og jeg som har fåt t veldig lang sprayperiode også... start 28 jan. sprøytestart 20 feb). Men gleder meg over at vi endelig er i gang:):)Det er en befriende følelse:) God helg til deg, snirk:)
Sissel L. Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Til MK73 Kort regime prøves ut først og fremst fordi jeg har hatt fem mislykkede forsøk, og da må man jo prøve noe annet. Jeg har også hatt problemer med å få mange egg (sist brukte jeg både menopur 225 og puregon 300 hver dag i 10 dager - og det ble fortsatt bare åtte egg... Men det som er positivt er at når man ikke bruker nesespray så produserer jo kroppen egne hormoner, så det ser ut som det blir like mange egg denne gangen også selv om jeg "bare" bruker Gonal-f 300 denne gangen. Skal hente ut egg mandag etter bare 7 dager med sprøyter. Tidligere har jeg hatt 10-12 dager, så tror ikke det nødvendigvis behøver å bli færre egg av kort regime. Spennende! Denne gangen har vi ikke fortalt noen at vi holder på (bortsett fra arbeidsgiver) og dermed får vi et mye mer avslappet forhold til hele forsøket. Lykke til - hvor mange forsøk har du hatt?
MK73 Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har hatt 4 ordinære forsøk og et fryseforsøk. Skjønner hva du mener med at man må forrandre på noe - sånt sett hjelper det å komme over i det private. Jeg hadde fire forsøk på Ullevål, med de samme medisinene (på de ordinære forsøkene, i litt varierende doser) uten å komme i nærheten av suksess. Ved første forsøk på Aleris skiftet vi til Menopur. Jeg fikk inn to egg og ble gravid med tvillinger. Så det lønner seg å prøve noe nytt. (Nå mistet jeg dessverre begge to, men det har ikke noe med akkurat dette å gjøre.) Jeg har fått ut 6, 8, 7 og 7 (og da var 4 av dem umodne) egg så jeg er ikke noen storprodusent, og har kun fått egg på frys en gang. Ja, du må fortelle hvordan det går på mandag. Blir spennende å høre. Du var ikke tilfeldigvis på kontroll hos Aleris torsdag ettermiddag? Da var jeg der også, nemlig :-) Kanskje vi så hverandre?
Sissel L. Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 Nei, jeg var på kontroll onsdag og fredag, så da så vi nok ikke hverandre. Nå har jeg bare eggmodningssprøyta igjen å sette - så nå gleder jeg meg til å bli ferdig med uthenting av egg på mandag:) God helg!
Sissel L. Skrevet 10. februar 2009 #13 Skrevet 10. februar 2009 Fikk ut 8 egg i går (alle fra den ene siden) og 6 av disse har blitt befruktet i natt. Blir spennende å se hvordan kvaliteten er i morgen. Skal sette inn ett eller to Gleder meg til å bli ferdig med forsøket, men håper det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå