Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om fersk mozarella (sånn hvit klump i en pose med litt vann i) er laget av pasteurisert melk?

Skrevet

tror den er upasterisert og ikke bør spises. Men det skal jo stå om den er laget av pasterisert melk eller ikke. Hvis den er produsert i norge er den som regel pasterisert, hvis den derimot ikke er produsert i norge ville jeg ligget unna.

Skrevet

Oj, gravid for andre gang og hadde helt glemt at jeg jeg må passe på det... Takk for påmindelsen! Men å svare deg kan jeg dessverre ikke!

Skrevet

Jeg har til gode å se mozarella av upasturisert melk i Norge, og delevis i Italia. Har spist masse.

Skrevet

Hei!

Det står pasteurisert melk på pakken for den jeg kjøper. Som regel i Norge skal det stå på pakken om det IKKE er pasteurisert melk, men jeg leser nøye å kjøper kun om det er spesifisert pasteurisert, for sikkerhetens skyld.

Jeg lever nærmest på mozarella og tomater med basilikum.

Skrevet

Kjøper ikke Mozzarella hvis det ikke står at det er pasteurisert på pakken. Og jeg har enda til gode å finne en som det står pasteurisert på. På disse ostene som det ikke står pasteurisert på, har jeg vært inne på nettet og lest om, men ble ikke særlig klokere der heller.

Hvilken har dere funnet som faktisk ER pasteurisert og hvor det står opplyst på pakka?

Skrevet

Hei! Latbri Mozzarella (kjøpt på Meny) er laget emd pasteurisert melk. Smaker selvsagt ikke fullt så godt som upasteurisert mozzarella di buffala, men det holder for min del så lenge jeg bruker god olivenolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...