Lillebror og stoerebror Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg tror eldstemann som nå er 2 har fått 5 middagsglass og yngstemann på 6 mnd 1/2. Syntes selv at de ikke smaker så godt + at de er dyre. Her spiser i alltid middag sammen og jeg tilpasser maten til de små hver eneste dag. Syntes det går veldig bra. Stavmikseren er min beste venn når det gjelder mat til minstemann. Skjønner at middagsglassene er greie på tur hvis det blir i middagstider. Hvordan gjør dere andre med middag? Syntes det er en god vane å spise sammen jeg da, men vet at mange gjør dette anderledes.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Her spiser vi så sent middag at det blir feil med middagstiden til lillegutt. Så det har blitt mye glass.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Jeg lager også middagsmat til min lille på 6 mnd:) Synes det er kjempe lett og han vil ikke ha på glass heller. Stavmixeren her er også blitt brukt masse og takk og Gud for den:) Sebastian får middag før oss...ellers så hadde min mat blitt VELDIG kald hvis jeg skulle ha matet han samtidig som vi spiser:) Synes faktisk det er litt gøy å trikse og mixe mat til han jeg:) Og leser bak på glassene og lager med samme ingredienser til tider. Er hjemme med han da..så har god tid:)
Itsrejk Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Jeg gleder meg til småtten skal spise middag sammen med oss, jeg. Det er jo fort et halvt år til, men da skal han få spise det samme som oss når det passer, og ellers skal han få sin egen middag, men sammen med oss. Da storebror var liten kokte jeg store porsjoner med feks poteter, gulrot og brokkoli, moste med stavmikseren, tilsatte litt smør og frøs i passe store middagsporsjoner. Jeg frøs i små plastposer - kjappe å tine, og tar liten plass i fryseren. Tok ikke så lang tid å lage en sånn porsjon en kveld, og da hadde jeg mange, mange middager klare til ham. Og jeg likte at jeg visste akkurat hva jeg ga ham - akkurat hvilke ingredienser som var brukt. Kjøpte gjerne økologiske grønnsaker også, og da fikk jeg ekstra god samvittighet i mammahjertet mitt...hehe... Jeg er ingen motstander av middagsglass, men jeg vil nok satse på å bruke dem mest hvis vi skal bort, eller som "reserveløsning" ellers. Glassene blir jo ganske mye dyrere enn det man lager selv, og dessuten blir det mye embalasje.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 No er mine berre 4 mnd, men har begynt å la dei smake litt på desse middagsglassene med grønnsaksmos. I går skulle vi derimot ha grønnsakssuppe sjøl, så da tok eg av litt av grønnsakene og kokte for seg sjøl. Finmoste med stavmikseren, spedde ut med litt kokevatn og ga til dei små. Og dei ELSKA det! Så no er planen å bruke stavmikseren oftere, er som tidligere sagt både meir smakfullt OG billigere! Har planer om å lage store porsjoner og ha i fryseren
Marsipan❤grisen Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Jeg bruker middagsglass, men kunne godt tenke meg å lage middag selv. Nå har ikke min jente fått det så mye for det er ikke så lenge siden vi begynte å gi henne middag. Hun er 8 mnd, men jeg har ammet mye. Grønnsaker og sånne ting har jeg gitt henne når vi har det til middag, men hva gir dere ved siden av, som er greit for den lille å spise? Er så redd for mye salt og sånne ting som di små ikke skal ha.
wenche K. A. Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Jeg lager all middag til min datter på 1 år og har gjort det siden hun begynte med mat 6 mnd gammel. For meg fungerer det bra, for jeg veit hva hun får. Jeg er nøye med at hun skal få i seg sunt kosthold, og har mye grønnsaker og litt potet som jeg koker og moser med stavmikser. Jeg har kjøpt plastkopper på apoteket som jeg fryser middagen i og lager mat for flere dager. Så får hun fisk, kjøtt eller kylling/ kalkun ved siden av. Du skal være stolt over å lage egen mat Det er jeg
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Middagsglass smaker jo pyton. Frøkna her en ikke så glad i middag enda, så hun får for det meste grøt. Skal lage middag til henne når hun begynner å like det. Lagde alltid hjemmelaget middag til eldstemann, han likte ikke de glassene og det er veldig forståelig. De smaker helt forferdelig.
Lillebror og stoerebror Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2009 Fint å høre deres erfaringer. Tydeligvis flere enn meg som lager mat selv til barna. Takk for tips også
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Nå er jenta mi bare 3 mnd da, så har ikke begynt å gi henne noe fast føde enda. Men når jeg begynner med det så skal jeg lage maten selv. Herlighet hvor mye søppel det blir av de glassene. Har nok bleier til å fylle opp søppelkassa med, hehe. Ei venninne av meg har ei bok som er full av oppskrifter på babymat:) Den skulle jeg få kopiere av så det var ganske så greit:) Har også fått stavmikser til jul, det passet meg perfekt:)
Gjest mphs Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 Jeg lager det meste selv, men greit å ha noen glass på lur i tilfelle. La ut en liste med oppskrifter og tips da jeg laget mat til første ungen og har redigert den nå da jeg fikk nr.2. Ett lite utvalg av det vi har brukt og bruker nå. Lager veldig mye ut fra fantasien. http://www.dinbaby.com/forum/thread/138460353
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå