Gå til innhold

Psykopater... alle som vet noe plis les!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at kjæresten min er psykopat... har snakket masse med eksen hans som han har barn med... han har psykisk terrorisert henne fra hun ble gravid for 6 år siden, og slått henne mange ganger, slengt henne inn i ting osv.

Jeg har akkurat blitt sammen m han, og syns selvfølgelig han er kjempe snill og omtenksom osv, så dette var et skikkelig sjokk.

Noen som har vært sammen m psykopater, eller vært borti de?

Er det NOEN mulighet for å bli bra, med terapi osv. Er det håp??

Skrevet

nå skal man være veldig forsiktig med å kalle folk psykopater, med mindre du er lege og har diagnostisert noen..

han kan jo faktisk også rett og slett bare være en skikkelig drittsekk...

en psykopat går det desverre ikke an å gjøre så mye med.. de kan ikke forandre seg.. de mangler sine empatiske evner..

du kan jo kanskje håpe på at det var sammensetningen mellom kjæresten din og eksen som ikke funket, du kan jo aldri vite..

jeg ville nok uansett i din situasjon trådt litt varsomt..

for en psykopat luller deg inn i et nett av omtanke og sjarm, og når han har deg i sin hule hånd slår han til, og da er man som oftest såpass langt inne i det at du ikke ser det selv og blir sakte men sikkert nedbrudt.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg har bodd med en med sosiopatiske trekk. Du kan evt sende meg en pm så kan jeg svare på de spørsmål du måtte ha.

Sjansen for forbedring er ofte liten. Personer med psykopatiske/sosiopatiske trekk behandles ofte med gruppeterapi eller terapi hos psykolog, men mange av dem har uhyre kompliserte bakgrunner. Det finnes også drøssevis av diagnoser i denne sjangeren, og forbedringspotensialet varierer sterkt etter hvilken grad de har, og hvilken diagnose som stilles. Å få en med slike trekk til å samarbeide for å få stilt en diagnose er også som regel svært vanskelig, fordi de selv nekter å innse at de har et problem.

Skrevet

min ex har psykopatiske tendenser. Han ble mildt sagt gal når jeg gjorde det slutt, men heldigvis var dette på vidregående, og jeg har ikke noe barn med denne mannen. Og han er lik mot sin nåværende kjæreste, leser meldinger på tlf hennes, ringer å lurer på hvem hun er sammen med så fort de ikke er sammen, nekter henne å ha guttevenner eller bekjente osv... Jeg har håp for at han kan blir frisk, men da må han først godta at han har et problem, og det gjelder alle som har problemer. Første skritt er å godta at man har et problem. Og det går ann å bli kvitt psykopatiske problemer. Det virker som din kjæreste har problemer med sinne, og dette er veldig behandligsbart:) Så det er en god prognose på akkurat dette sålenge han kan innrømme at han har et problem. Utover det er det som regel sin egen person man sliter med når man er sykelig sjalu, usikker osv, så han må jobbe med sitt eget selvbilde og han må akseptere seg seg selv.

det er håp:) lykke til. Men dere må snakke om dette, og det er VANSKELIG, for han vil bli sinna som juling hvis du sier at du har snakket med hans ex om hans oppførsel, så vær forberedt på det..

Skrevet

Jeg ville i utgangspunktet vært skeptisk til eksen hans, for hva vet du om hennes motiver for å si at han er psykopat? Magefølelsen din kan nok fortelle deg mye om troverdigheten hennes. I tillegg kan du få et hint ut fra hvordan han omtaler henne og hvordan han forholder seg til henne og barnet deres.

Psykopater har ingen problemer, det er andre som skaper problemer og ødelegger for dem, selv er dem feilfrie i egne øyne, evt er problemet at de er for perfekte eller vellykket. Å behandle psykopater er et langvarig utfordrende prosjekt som få tar på seg. Psykopater som får terapi er gjerne dømt til det.

Har du lest faglitteratur om psykopati?

Skrevet

Du må ikke stole på eksen hans.....

Ser du selv tegn må du ta det alvorlig.

Skrevet

Det virker som du tror på det hun sier...Jeg hadde gjort det slutt på flekken.Hvorfor ødelegge livet sitt med en sånn mann?Du har sjansen nå til å gjøre det slutt for alle vet at det blir vanskeligere jo lengre man er i et forhold spesielt med en psykopat.

Skrevet

Er du sikker på at du kan stole på x-kjæresten?

Skrevet

Stoler egentlig på eksen ja, men vanskelig å vite akkurat hvordan hun har vært mot han, kan de ha vært en sykt dårlig kobinasjon sammen liksom? fått frem det verste i hverandre?

Skrevet

Det som er viktigst å legge merke til ved psykopater er at de ikke eier selvinnsikt at de er skyldige i noe de gjør galt. Derfor har de ingen anger å jobbe med for å bli "friske".

Skrevet

Hvis du tror på x'en bare litt. Kom deg vekk med en gang. Jeg er oppvokst med en psykopat til far. Det er ikke lett. Til alle rundt deg så kan han virke som verdens hyggeligste og "vellykkete" person som finnes.

Jeg er oppvokst med trusler om hvis ikke jeg gjør ditt og datt så skjer det og det. Han har truet med å drepe min bestemor, min mor og meg. Han har også truet med å gå til barnevernet fordi jeg er en dårlig mor hvis jeg ikke gjør som han sier. Jeg har kuttet han helt ut nå. Han får heller ikke lov til å være sammen med min datter som faktisk er redd han.

Han kan være veldig hyggelig, snill, romantisk flink med evt barna dine. Virke som den perfekte kjæreste, så kommer det. Litt etter litt. Små stikk som som du bare reagerer litt på, så sitter du der.

Jeg har gått til psykolog i mange år pga hendelser i livet mitt. Med både psykiske og fysikse hendelser. Er ikke så kult å gå i 8 klasse på ungdomskolen med et merke etter en tommel på halsen som ligner veldig på et sugemerke. Har kommet over hendelsene nå, men det tok mange år.

Psykologen min sier du kan aldri vinne over en psykopat. For psykopaten har aldri feil i sine øyne. Det er bare du som har.

En setning som jeg har hørt hele livet mitt fram til jeg brøt all kontakt er; "VI har det så fint når dere oppfører dere".

Skrevet

Er veldig sjeldent at noen har diagnosen psykopat. Da de lurer alle i systemet vær litt forsiktig der

Skrevet

Psykopat er vanligvis en folkelig diagnose for enkelte typer personlighetsforstyrrelser (eks. antisosial personlighetsforstyrrelse). Jeg har truffet mange såkalte psykopater gjennom jobben min. Dersom du tror han har disse trekkene, kom deg bort. Han er ikke verdt å satse på. For å bli bra, må en ønske det selv. Det gjør ikke "psykopater": De ser ikke sine egne feil, bare andres.

Skrevet

skriver under på denne.... pappan til sønnen min lurte alle, meg inkludert, sjarmerte hele familien og omgangskretsen min som verdens hyggeligste og mest sjarmerende mann, hjelpsom og snill, helt til fasaden slo sprekker... han var nær ved å drepe meg, tok kvelertak til jeg besvimte, dengte meg gul og blå, og dro ut halvparten av alt håret på hodet mitt... i dag har han etter et par runder i retten ikke lov til å se sønnen sin, eller oppsøke meg... men det er vanskelig å bevise noe som helst når alle andre som kjenner ham bare har godt å si om ham, så pass deg, kom deg unna mens du kan... unner ingen å gå gjennom det helvetet det er når følelsene er så sterke at du godtar alt fra ham, det har ødelagt flere år av livet mitt, selvfølelsen blir kanskje aldri det den en gang var...

Skrevet

Jeg har ingen fagkunnskap egentlig, bare mine egne erfaringer.

Jeg var sammen med en mann som er oppvokst med at det er helt greit å slå dem man er glad i når man har drukket alkohol.

Han var i tillegg sykelig sjalu og kontrollerende. Med andre ord mange farlige kombinasjoner...

Men jeg har ikke tenkt å fortelle så mye om akkurat det, jeg vil heller fortelle litt om hvordan det har gått med ham i ettertid.

Fra det ble slutt mellom oss (etter en natt hvor han sov med kniv på strupen min hele natten, etter å ha rundjulet meg) til i dag har han hatt en enorm forandring. Han og jeg var helt feil for hverandre og dro klart frem det aller verste som bodde i oss begge.

Jeg provoserte ham, slo tilbake, kjeftet, smalt, beholdt mine guttevenner og mitt liv akkurat slik det var før jeg traff ham (noe jeg mener er helt rett å gjøre forøvrig, men skapte konflikter), han la mye av sitt liv og sine venner på hylla for meg.

Vi var hund og katt og det var horribelt. Han fortsatte også å oppsøke meg, plage meg, prøve å komme inn hvor jeg bodde osv i flere år etterpå.

Men når vi kuttet båndet for godt, ved at jeg flyttet tilbake til hjembyen min har hans liv tatt seg opp. Vi har pratet ut, han har jobbet med seg selv, vært singel LENGE i frykt for at han skulle bli slik igjen osv. Han har også jobbet og pratet med sin far og mor om deres forhold og hans oppvekst.

Nå erhan blitt en flott mann, som såvidt meg bekjent ikke lenger er voldelig, hvordan hane r på andre felt vet jeg ikke med sikkerhet, men oppfatningen min er at han behandler hun han er sammen med nå veldig godt. Og jeg har fortalt henne noe, han har selv fortalt resten.

Han har også endret tankemønster og jobber nå for Kirkens nødhjel eller tilsvarende (husker ikke) og er vel i Darfur for øyeblikket for å hjelpe de som trenger.

Jeg er veldig glad for at det ser ut til at han virkelig har fått livet sitt på rett kjøl og at ting er blitt annerledes enn hva de var med meg.

Skrevet

Vet alt for mye om mennesker med psykopatiske trekk, dessverre.

Sjekk ut nettsiden til Epitel, www.epitel.no

Hjelp til mennesker som har vært "utsatt" for mennesker med psykopatiske trekk.

Skrevet

Datatrøbbel er ikke akkurat det samme som psykopatiske trekk.

Skrevet

Bare en tanke. Hun kan også være en en person med psykopatiske trekk...med store planer om å ødelegge for exen sin. De finnes de og dessverre. Ville nok likevel sett etter tegn etter å ha fått en sånn beskjed. Vanskelig det der.

Skrevet

www.epitel.info heter siden ikke .no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...