Gå til innhold

Vanlige navn eller spesielle navn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange vanlige navn som er kjempefine. Emma, Lucas, osv. Synes dere dette gjør noe? Er egentlig ikke så glad i disse vanlige navnene, liker bedre litt spesielle som Adriana, og Nicholas.

Men d er så utrolig mange fine navn, men som ligger på topp 50 :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville personlig aldri valgt et navn på topp 10, da måtte det evt. vært fordi det var oppkallingen etter en kjær slektining - en svært god grunn i alle fall. Om navnet ligger på 23 plass er det ikke så krise synes jeg, men når folk kommer og forteller meg de har kalt sønnen Emil eller Mathias, så må jeg innrømme jeg tenker "åh, herregud så patetisk"... Viser total mangel på fantasi og egen integritet - synes jeg... Masse andre flotte navn å velge i:

Nicoline

Annika

Vilma

Cecilia

Benedicte

Filippa

Elisabeth

Josefine

Emrik

Cedrik

Sakarias

David

Adam

Peter

Matteus

Johan

Herman

Blant annet....

Skrevet

Av og til sitter fantasien vel løst, synest jeg. Mange rare, klissete navn - navn som en faktisk må søke opp for å se om eksisterer, men for all del-det er opp til hver enkelt..

Skrevet

Nicoline og Filippa synes jeg er nydelige navn! <3 Ganske sikker på at Filippa er på topp 10 eller noe sånt, innen 3 år! ;p Ganske populært i Sverige og Danmark .

Skrevet

Jeg mener nå at man skal velge navn til barnet/barna sine som man selv liker og som man evt. synes klinger godt med etternavn om det er viktig for en. Petter Pettersen er kanskje ikke så festlig å hete?

Hva så om det ligger på topp 50? Er det ikke viktigere at man finner et navn man liker og som man er mer eller mindre sikker på at ikke er mobbe-offer-aktig? Hvis man på død og liv skal være så innmari spesiell hele tiden virker det like dumt og oppkonstruert for meg.

Men det er nå min mening om saken.

Skrevet

Det at mange bruker et navn betyr bare at mange synes det er flott. Det er en grunn til at nesten ingen barn heter Johny lenger i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...