Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Hei alle sammen! I går var jeg på kontroll ultralyd etter en sa i januar 2008. Alt så fint ut, og jeg hadde KUN 8 små cyster på hver eggstokk, sammenlignet med i fjor da jeg hadde mellom 17-20 på hver! Jeg sa at jeg hadde gått ned 12 kg med ketolyse, og han anbefalte meg bare å fortsette Kriteriet for diagnosen PCO er minimum 10 cyster på hver eggstokk, så jeg ble delvis friskmeldt Er så glad, så glad!! Så nå må mannen til sjekk, og håper at alt er i orden med han! Håper på barn i 2010 da, hehe!
lindynatt Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har ikke 10 cyster pr eggstokk men UL er tydelig så man blir nok ikke friskmeldt er jeg redd. Men fortsett slik Vektreduksjon hjelper ofte på symptomene.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Hei Lindynatt. Jeg forstod ikke helt hva du mente... KAn du forklare det igjen?
lindynatt Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Det MÅ ikke være minst 10 cyster pr eggstokk for at det er pcos, det holder med at man ser tydelige tegn på eggstokkene, altså cyster.. pcos cyster for at det er pco.. Som sagt, jeg har aldri hatt så mange små cyster pr eggstokk, men allikevel er det helt klrat at det er pcos cyster jeg har og derved har jeg pcos
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Det er da fantastisk at kuren virker. E viktig å se det positive i utviklingen, og ikke bare komme trekkende med det negative... Som at vi nok ikke blir friskmeldt..! Lykke til videre med ketolyse!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Takk for svar, begge to. Jeg prøver å være positiv og å holde motet oppe... På UL kunne han se at jeg skulle ha EL om ca 4 dager, og det stemte, jeg testet med en stix på morgenen i dag, som var positiv. Men mannen er ikke hjemme Jeg vet at ketolyse funker for meg, men om det blir barn av det er for tidlig å si! Men det er jo lov å håpe!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Å, så morro Har selv tenkt å starte med denne kuren en eller annen gang, siden jeg har lest at kvinner med pco/s har blitt gravide etter den kuren.. Morro å se at det funker for andre Lykke til videre, krysser fingrene for deg =)
meg83 Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 Hei Kan jeg spørre hva ketolyse er for noe? Aldri hørt om det, jeg..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Hei meg83. Ketolyse vil si at man tilfører kroppen minimalt med karbohydrater, kun ca 15 g om dagen i begynnelsen av kuren, og så kan man øke gradvis etterhvert. Man vektlegger å få i seg en god del fett og proteiner, i stedet for "tomme" karbohydrater. Karbohydratene man spiser skal komme fra grønnsaker med lavt innhold av KH, feks broccoli, salat, agurk, blomkål. Man tar kosttilskudd for å få nok vitaminer og mineraler. Jeg har på denne måten tatt av 13 kg siden september, og fikk gode tilbakemeldinger av legen for mitt valg angående kosthold. Har fått mye hjelp og støtte på lavkarbo.no og ketolyse.no Er så glad for at jeg har funnet noe som funker for meg
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Jeg ble gravid etter å ha gått ned 13 kg på ketolyse
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 HI her! Dette er akkurat den type nyheter jeg vil ha, hehe Gratulerer meg graviditeten- håper jeg kan følge etter deg snart! Er du "hardt rammet" av PCOS?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 må arrestere deg litt her,jeg har ikke en eneste cyste på eggstokkene mine men har pco likvel,så de kriteriene du har her stemmer ikke helt..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 http://www.barnimagen.com/forum/thread/8929022 Mine symptomer på PCOS er cyster på eggstokkene, og økt hårvekst. Det er MINE symptomer, og de har blitt bedre av vektnedgangen... PCOS betyr jo mange cyster på eggstokkene... Men som du ser av infoen i lenken jeg har lagt ved, er det flere kriterier som skal til for å stille denne diagnosen. Jeg er glad for min tilstand er bedre, og at MINE symptomer ikke lenger er så fremtredende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå