Gjest Trollbundet Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Brukte dere rundpinner eller?? Jeg har aldri strikket lue før (har strikket bare grytekluter) og har ingen peiling. Har hørt man kan bruke både rundpinner og masse sånne småpinner. Hva er egentlig enklest??og ser finest ut? Og er det noen som har peiling på hvor mange masker jeg kan bruke til en lue str 4 år?? Har ingen oppskrifter jeg...
Elfi regndråpe Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Hvis det er nok masker til å rekke rundt rundpinnen så er det enklest å bruke det. Fempinner er litt mer knotete og brukes gjerne bare når rundpinnene blir for store. Vet ikke så mye om hvor mange masker du bør legge opp og sånn, men se her: http://www.garnstudio.com De har masse oppskrifter på lue til barn
Koseklompen Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Jeg bruker rundpinne. Og når jeg skal smalne inn på toppen, så skifter jeg etterhvert over på strømpepinner. Jeg har i det siste strikket en del luer, de er helt enkle, men jeg strikker en tut på toppen(gjør dem litt artige) Jeg bruker Viking Sport (Superwash) Godt garn.. Bruker 2 tråder på nederste delen av lua (der hvor en i 5-6cm strikker 2 rette og 2 vrange)...er egentlig greit så kanten ikke ruller seg. grunnen til jeg bruker 2 tråder der er fordi det da blir litt tykkere og dekker ørene bedre (da legger jeg på 88 - 92 masker)...(Hmm..Kanskje 92/96 masker til en 4-åring) Når jeg har strikket ferdig nederste kanten, så legger jeg på masker så det tilsammen blir 100 masker(eller mer..spørs hvor vid du vil ha luen) Og så strikker jeg glattstrikk videre.
Gjest Trollbundet Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Nei f... dette her altså...Urgh..Tror jeg må gjøre det så enkelt som mulig jeg..Må ha ting inn med teskje...Med det hodet mitt! Var også inne på den linken og kikket.Hater oppskrifter,skjønner de ikke.. Men..? prinsesse koseklump ? : Når du strikker 2 rette og 2 vrange.hva starter du med,2 rette hele ramser da eller?? og så de neste 2 ramsene er vrange?? Altså 2 tråder på en gang??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå