Asobi Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Snuppa begynte med grøt ved 4 mnd alder. Nå er hun 6 måneder og spiser to grøtmåltider (kl.08.30 og kl.17.30). Skal jeg begynne å gi henne middag nå? Når skal man evt begynne med brødskiver? Erstatter dere da et av grøtmåltidene med brød?
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Min er også 6 mnd og begynte med grøt og litt grønnsaker når han var 4 mnd. Begynte med middag når han var litt over 5mnd og han ELSKER det:) Han likte ikke babymat på glass da...så han begynte å spise middag når jeg begynte å lage maten selv. Billigere og de smaker bedre:) Brød har jeg ikke begynt med enda. Men det kommer jeg til å begynne med når han får tenner:)
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Du kan begynne med brøt når de er rundt 6-7 mnd, bittesmå biter med f.eks leverpostei. De trenger ikke tenner for å spise brød, husk noen får ikke tenner før de er ganske gamle... Min er 11 mnd og har bare 6 tenner. Tok litt tid før min gutt ville ha brød, så han fikk grøt til frokost, lunch og kvelds i flere måneder. Men så når han aksepterte brød, byttet jeg ut et grøt måltid med brød. Må ofte gi f.eks en yoghurt el lignende i tillegg fordi en brødskive uten skorper er ikke så mye, og gutten min spiser sjelden det engang. Det finnes masse middagsglass fra 6 mnd, bare å prøve seg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå