Mamma´n til lillemor Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Hei Sikkert et dumt spørsmål, men lurte på om man bruker truse utenpå tøybleier? Hvis man har ullbukse eller PUL er vel dette totalt overflødig?
tonil Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 eg brukte tøybleier på tvillingene mine (som no er4 år). hadde for det meste brettebleier og så lanolin-ulltbukser utenpå. (vet ikkje ka PUL e) truse utenpå er helt unødvendig. ungene får gigableierumpe, så du må isåfall ha svæære truser. men ingen vits i det. men ikkje dumt spørsmål! en kan jo ikje vite før en prøver og får hus, så det erfaring! lykke til! eg brukte det bare til de var to, gikk så over til vanlige bleier. skulle gjerne fortsatt, men flyttet da til ganske trangt hus, så det var praktisk ugjennomførlig. lykke til!!!! eg var kjemprfornøyd. fikk litt rare blikk fra ganske mange, men men . og det var virkelig ikkje så masse jobb som folk innbillte seg. en vasker jo klær likevel, ikkja sant?
Mamma´n til lillemor Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2009 Tusen takk for svar. Jeg er veldig spent på dette med tøybleier. Mannen min presiserer at vi får jo prøve og se om det er noe for oss. Men jeg skal gjøre mitt for å få det til å funke. Er fortsatt noen mnd til vesla kommer, men greit å ha gjort litt research på forhånd synes jeg.
Yo&La+spire Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 noen bruker brillebukser/truse utenpå brettebleie/prefolds for å holde den på plass. Så har de ullbukse utenpå det igjen. Men man må ikke...mange bruker snappi for å hold bleia på plass også. Formsydde har jo knapper/borrelås så de trenger ingenting.
Fornøyd med tøybleier Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Jeg synes lommebleier er fint jeg! Da får man en nett bleiebak, og bleia er like enkelt å ta på som en engangsbleie. Det fine med lommebleier er at du kan stappe lite innlegg i den for å få en nettere bleiebak, men da skifter du litt oftere. Eller så kan du stappe masse i den og da kan den holde hele natten. Alt ettersom hva man har behov for PUL: laminert tekstil, puster men er vanntett. Ull puster selvfølgelig bedre. Vi bruker lommebleier på dagen og formsydde med ullbukse på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå