Cybele Skrevet 5. februar 2009 #1 Del Skrevet 5. februar 2009 Tok abort 1..oktober. Angrer meg syk, visste ikke hva jeg gjorde, og undrer meg litt hvorfor ikke en eneste en av diverse helsepersonell (lege,, sykepleiere etc) suprte meg om jeg egentlig ville dette. Jeg ville det ikke. Men var i sjokk og gjorde noe jeg angrer meg i stykker på. Jeg og kjæresten min gjorde det slutt etter aborten, ingen av oss taklet aborten, begge ønsket egentliig barn. Jeg fortsatte med p-piller etter aborten (ble uventet gravid på pillen) frem til julaften. Da sluttet jeg. Nå er det 5.februar og jeg har ennå ikke fått mensen. Har utflod, men thats it. Har ikke hatt sex siden sexen i hadde da jeg ble gravid, så gravid er jeg garantert ikke. (tok test etter seks uker, negativ). Er det vanlig at det tar lang tid? Hvor lang tid? Kan det være psykisk? Og når bør en kontakte lege etter at mensen har vært borte lenge? Kjæresten min er 32 og barneklar. han reagerte så kraftig på aborten (han sa ingenting da jeg tok abort! Hvorfor stoppet han meg ikke? Det kan vel ikke en mann gjøre. Mye vanskelig her. jeg har tilgitt ham, selvsagt) at han ikke klarer å ha sex enda. Vi må vente. Ja, jeg kan ikke annet enn å respektere hans grenser selvsagt (vært kjærester en måned, rart å ikke ha sex når man har vært samboere i to år!) Takk for svar. Jeg ønsker virkelig ikke klandrende tilbakemeldinger på dette innlegget. Har klandret meg selv mer enn nok som det er. Nå må jeg se fremover, ikke bakover. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139590014-uteblitt-menstruasjon-etter-abort/
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Del Skrevet 17. februar 2009 hei vet ingenting om uteblitt mensturasjon, jeg tok kirurgisk abort og fortsatte på p-pillen som jeg tok da blei ble gravid etter aborten. Fikk ikke vanlig mes første måneden men hadde mye magesmerter i forhold til det som kom ut og "uka" varte bare to dager så var det over, har ikke opplevd det tidligere selv med p pille bruk men regner med at det er noe som går seg til etter hvert. Angrer også på aborten, jeg å min partner var jo klare og hadde vel bestemt oss for å prøve, men når jeg plutselig ble gravid ble alt helt anerledes. Men nå når jeg tenker tilbake skulle jeg så gjerne ønske at en lege eller sykepleier ville tatt seg de ekstra fem minuttene å snakke med meg, de spurte jo om jeg ville ha informasjon for å beholde barnet med det virket mer permisjons/økonomi/rettigheter osv og det var ikke der bekymringene mine lå når jeg satt der delvis i sjokk og redd for om jeg blir en bra mor, om dette er det rette osv. alt jeg hadde treng hadde vært dette klarer du så hadde ting endt anerledes men men... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139590014-uteblitt-menstruasjon-etter-abort/#findComment-139662676
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #3 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei du jeg tok kirurgisk abort 10 desember og har enda ikke fått mensen. har tatt test og den viste negatiiv. jeg begynner å bli veldig urolig, men tanke på at jeg har tatt 4 aborter fra før. Jeg angrer veldig den dag på alle abortene. og blir jeg gravid igjen så beholder jeg uten tvil. vil ikke tvinge meg selv gjennom det der en gang til. håper alt ordner seg for deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139590014-uteblitt-menstruasjon-etter-abort/#findComment-139718801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå