-MtG- Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Skal de gå heeeeelt sammen igjen eller er det normalt med en liten glippe? Jeg kan få ca. en fingerbredde imellom. Har de da gått sammen igjen?
-MtG- Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2009 Magemusklene etter svangerskap. De deler seg jo på midten når du er gravid.
-MtG- Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2009 Nei, etter at jeg har vært på do.... Hehe, ja, etter fødsel:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 jeg finner de ikke engang under all polstringen! hahaha.
månestråle32 Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 etter graviditet. skjer jo ikke noe under fødselen med magemusklene. diastasen vil på noen gå helt sammen, andre vil komme til å ha en "glipe" der. Det er en del forskere som mener det er smart å trene skrå buksmuskler for å hjelpe diastasen å bli mindre. Men dette er ikke 100 % enighet om, men skader jo ikke
-MtG- Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2009 Hvordan trener man de skrå musklene da? Og når kan man begynne med det? Er det noen restriksjoner etter KS? Har fått så mye forskjellige beskjeder på sykehuset og sånn.
-MtG- Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2009 Finner de ikke nedenfor navlen jeg heller. Der er det ganske godt polstret:D
Shabby Cheap Chic Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Rett etter jeg hadde født fikk jeg tommelen i mellom nå kjenner jeg bare at det er et lite mellomrom mellom de...Får ikke lillefingern mellom en gang.. men det varierer vel fra person til person.
Tuddilidu Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Man kan begynne å trene magen etter 12 uker:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Nesten ingenting, en halv fingerbredd tror jeg jeg har vanligvis. Men nå er det 5-6 cm fordi de deler seg igjen:) Varrierer forresten litt i forhold til hvor trente magemuskler man har også da...
-MtG- Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2009 Ikke før??? Jeg vil trene magen min!! Den er slapp og dum:) Hengebuk er ikke mye praktisk når man skal ha på klær:D
-MtG- Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2009 Får se om de trekker seg litt mer sammen da. Men er veldig interessert i hvordan man trener de skrå musklene altså. Har ikke så fryktelig peiling på sånt. De skrå kan man vel trene før etter 12 uker?
månestråle32 Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 Du trener de skrå ved å ta sit- ups hvor du tenker diagonalt og løfter deg opp mens du tenker linje fra skulder mot kne på motsatt side, altså på kryss. Mens du virkelig tenker på å bruke siden av magen De øvelsene kan en begynne med litt forsiktig etter 4- 6 uker etter vaginal fødsel. Ved keisersnitt så anbefales det å vente 12 uker med målretta magetrening. MEN uansett fødsel så bør en begynne med bekkenbunnstrening, og de musklene skal jobbe sammen med magemusklene i målretta magetrening. og det begynner en helst med på sykehuset og må vare livet ut.....
meg & to små vampyrer Skrevet 5. februar 2009 #16 Skrevet 5. februar 2009 Man kan trene de statiske før det da. Ved å ta planken f.eks. eller presse navelen ned i gulvet uten å ta en situp... Jeg tror 6 uke var anbefalingen da jeg fødte sist..
-MtG- Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 5. februar 2009 Målretta magetrening, gjelder det også pilates?` Tenker å hive meg på Flyt & Pilates-timene på SATS igjen etterhvert, men der er det jo en del mageøvelser.
månestråle32 Skrevet 5. februar 2009 #18 Skrevet 5. februar 2009 husk at "hengebuk" har mye med elasiteten i huden som er strukket og fettvevsmengden under å gjøre også. Egentlig mer enn evt slappe magemusker. det er ikke mulig å "punktslanke" uansett. og for å få en fastere mage så vil jeg anbefale å trene kjernemuskulatur. tenker på bla tverrgående magemuskel som går på tvers over magen og er den som på en måte strammer inn magen. om du trener på SATS, så er mage/rygg timene fulle av gode og funksjonelle øvelser
månestråle32 Skrevet 5. februar 2009 #19 Skrevet 5. februar 2009 ja, det gjelder også Pilates når du har hatt keisersnitt. men det er jo ikke noe i veien for å prøve ut litt tidligere og se an hvordan det føles. Jeg har ikke hatt keisersnitt, men innbiller meg at du vil kjenne det godt om det ikke fungerer. Snakk gjerne med instruktøren først og informer om hvorfor du evt ikke tar alle øvelsene eller holder kortere. Men Pilates og mage/rygg har masse flotte øvelser for kjerne uskulaturen som er SUPER!!
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #20 Skrevet 5. februar 2009 Jeg fikk beskjed om å vente litt med trening ettersom jeg hadde stor glippe etter graviditeten, men tro det eller ei, hengebuken krympet faktisk bare med gåturer helt av seg selv! (det gikk vel et halvår før jeg gjorde noe som minnet om målrettet trening, he he)
NormaJean Skrevet 5. februar 2009 #21 Skrevet 5. februar 2009 jeg fikk en kjempestor mage da jeg ble gravid og muskelene ble svært strekt. Fikk veldig lenge en hel knyttneve!!! i mellom musklene:( trenger core på elixia, (kjerne muskulaturen) føler det har blitt litt bedre, men fortsatt en ganske stor glippe, selv etter 5 måneder.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #22 Skrevet 5. februar 2009 Jeg hadde det også sånn NormaJean, ca fem cm glippe etter fødselen, men før jeg ble gravid igjen (ca to år etter fødsel) kunne jeg bare så vidt merke glippen i akkuratt navleområdet. Så det nytter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå