Gå til innhold

SPIRAL.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte om ei venninne som fikk beskjed av legen sin at hu ikke kunne bruke tampong siden hun har spiralt. pga at da kan tampongen sette seg fast.. Stemmer dette ? Vurderer spiral, men om jeg ikke kan bruke tampong er det helt utelukket. Mister de fleste mensen eller er det mange som fortsatt har det med spiral ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med hormonspiral kan du miste mensen, hvis du er heldig. De fleste opplever i hvert fall å få mindre blødninger etterhvert.

Med kobberspiral må du imidlertid belage deg på å få litt mer blødninger enn ellers. Kobberspiralen har den fordelen at den er uten hormoner.

Du kan bruke tamponger, men du bør prøve å ikke dytte de så langt opp, og være forsiktig når du drar ut. Jeg brukte tamponger uten problemer da jeg hadde kobberspiral.

Skrevet

Man kan bruke tamponger selv om man har spiral, men det stemmer nok at man bør være forsiktig når man setter de inn og tar de ut. Jeg har lest på den brosjyren jeg fikk da jeg fikk satt inn spiral, at bind anbefales å bruke mest ved spiralbruk. Jeg bruker mest bind til vanlig uansett, men jeg syns det er greit å kunne bruke tamponger på sommeren og når jeg bader. Så spiral medfører ikke at man absolutt aldri kan bruke tamponger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...