Gå til innhold

Tar du telefonen når det ringer fra skjult nummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag lærte jeg at veldig få tar telefonen når man ringer fra skjult nummer. Jeg jobber i en stor bedrift og skulle ringe inn ca 45 personer til intervju.. 16 av dem tok telefonen....

En ting er å være skeptisk til det til vanlig da, men når man søker jobb er det jo greit å være "vill og gal" og ta telefonen eller?

Fortsetter under...

Skrevet

Tar vanligvis ikke når det ringes fra skult nummer.

Erfaringer sier at det er enten telefonselgere eller kredittorer som da ringer.

Men hadde jeg hatt jobbsøknader ute hadde jeg nok bitt det i meg og tatt den.

Skrevet

Tar somregel telefonen uansett, men ser litt ann klokkeslettet..

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor en stor bedrift trenger og ha skjult nummer? Jobber da også i et av norges største bedrifter, Nav men vi benytter ikke noe skjult nummer!

Tar av og til tlf når det er skjult nummer, men ofte er det telefonselgere, intervjuere etc så da sier jeg stort sett bare at det ikke passer og legger dermed på!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, alltid... er så nysgjerrig av meg... :P Hehe

Annonse

Skrevet

Med skjult nr så tar jeg så og si aldri tlf. Med ukjent nr så tar jeg kun tlf hvis jeg venter på en samtale. Hvis jeg ikke venter noen samtale så sjekker jeg gjerne nr før jeg evnt ringer opp igjen...

Skrevet

Nei jeg orker ikke.

ikke 22 og 35 og annet selger nr heller.

Har reservert meg, men synes ikke det hjelper det døyt.

Skrevet

Vi har ikke et nummer som ligger åpent for publikum, men sånn der 815-nummer. Jeg tror det er derfor.

Synes uansett det er pussig at jobbsøkere ikke er mer ivrige i disse tider :-p

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Om jeg hadde hatt en jobbsøknad noe sted så hadde jeg kanskje tatt den.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke =)

Men hvis jeg har søkt jobb, så ja, da tar jeg den =)

Skrevet

Nei, ikke med mindre jeg har søkt jobb eller venter en telefon.

Stort sett bare selgere og jeg er reservert... virker ikke som om de har fått med seg at jeg har vært reservert i 5 år!

Annonse

Skrevet

Jeg pleier som regel ikke å ta tlf når det er skjult nr eller nr jeg ikke kjenner. Men gjør det noen ganger, for jeg er så nysgjerrig.

Men pleier som regel å være selgere, enda jeg har reservert meg mot tlf salg.

Skrevet

22? Det er jo vanlig Oslo-nummer...

Skrevet

det er skjelden. men tror det er noe som henger igjen fra for noen år siden.ble langtiddsykemeldt, gikk over på attføring og hadde ekstremt dårlig økonomi. regninger hopet seg opp. de som da ringte fra skjult nr var kreditorer. jeg ble jo deprimert pga dette. selv om ting har ordnet seg så blir jeg rett og slett kvalm når jeg ser at det ringer noen fra skjult nr og av gammel vane trykker jeg da på lydløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...