Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har gjort dette hele tiden, og hun er nå ett år. Fikk i dag en kommentar fra en bekjent at dette er det kanskje på tide å slutte med?? Jeg har i grunn ikke tenkt over at jeg gjør det engang, og i allefall ikke tenkt over at andre skal reagere på det.. Gjør dere det?
Little Dreamer Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 javisst.smask:)Har ikke tenkt å slutte med det:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 For meg faller det helt naturligt både og gi en nuss på munnen og si `jeg elsker deg` Jeg er selv vokst opp i et sånt hjem og var vant med at mamma gav meg en nuss på munnen sikkert helt til jeg var 14 år og sa jeg elsker deg. Min far har ikke gjort det,men sier jeg elsker deg. Min mor og far nusser min sønn på munnen av og til. det ligger ikke noe som helst seksulet i det og jeg forbinner ikke det med noe seksuelt i det hele tatt. For meg er det normalt,men det er det ikke for mannen min.For han er det ikke normalt og si jeg elsker deg til barnet ditt en gang.Han er ikke vokst opp i en kjærlig familie. Men nå er guttungen 1 år og jeg skal nok snart slutte og nusse ihjel ungen min før eller siden. Ser mange i min jobb som gjør det med store barn på 3-6 år og det er ``for`` stort barn for min del. Jeg vet ikke jeg,hva syns andre?Hva er dere vokst opp med? Vi er ikke noe unormal familie føler jeg...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Ja det gjer eg:) Til og med gutten på snart 3år kjem og gir oss nuss på munnen:) Men det er jo alltid noken som har noke negativt om alt.. Drit i dei:) Det er din unge, å du velger sjøl kordan dåke gjer det:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 klart det...med alle tre, fra 19 mnd til 9 år
trebarnsmamma84 Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Eg og nusser alle 3 på munnen....er 8 mnd,22 mnd og snart 4 år....eit vennepar av oss nusser ungane sine og,dei er 4 og 6.... Faller meg heilt naturleg å gjere det.... Tantene får og nuss på munnen, og samme med mormor og besta.... Og eg synst da er heilt greitt....
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 helt klart at jeg gjør det. kommer til å gjøre det helt til evt hun ikke vil mer. bare koselig det da. alle i familien gjør det;)
2 gutter og 1 jente Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 ja det gjør jeg. Ingenting er koseligere enn når lillesnupp kommer med sussemunn og smasker mamman sin på munnen! jeg sier ikke at jeg elsker dem da...sier at jeg er uendelig glad i dem. for meg er ordet elsker til mannen min. men kjenner mange som sier elsker også, og syns det er fint for det er naturlig for dem.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Vi smasker masse Hun er jo så søt når øya går i kryss
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Åja, jeg kysser på henne hele tiden. Godjenta mi Slutte med det??? Hvilke tulling sa det? Fordømrade idiot, spør du meg
Talie Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 Dette må være en typisk norsk ting å tenke på. Vi i Norge er så redd for å vise for mye tilgivenhet i offentlighet. Fks i sydelige land kysser folk hverandre på kinna når de hilser, selv uten å være godt kjent og har generellt et mye mer avslappa forhold til det med nærhet. Jeg musser på den lille jenta mi helt til hun selv synes at hun har blitt for stor til det, og synes det er like naturlig som å amme og gi klem.
Propellmamma til 2 Skrevet 6. februar 2009 #12 Skrevet 6. februar 2009 Jah!! Storesøster på 5 år også, slutter med det hvis barna ikke vil mer når de blir større, tenker jeg...
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #14 Skrevet 7. februar 2009 Nei, ikke på munnen, men på kinnene, ørene, nese, hals, panne osv. Kysser barna mine masse, men synes det er veldig feil og unaturlig å kysse dem på munnen. For meg er munnen forbeholdt kjærester. Jeg er faktisk vokst opp med dette, altså på munnen, men husker jeg ikke likte det som barn, men følte jeg "måtte" for å ikke såre mamma. Vet ikke hvorfor jeg ikke liker det, men sånn er det nå bare.
Alltid Skrevet 7. februar 2009 #15 Skrevet 7. februar 2009 NEI og jeg har heller ikke tenkt til å begynne med det.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 7. februar 2009 #16 Skrevet 7. februar 2009 Jeg kysser mest på kinn og i panne etc, men snuppa elsker også å smaske på munnen. Ser ikke på det som unaturlig i det hele tatt, og husker at jeg alltid skulle ha hadesuss fra pappa når han dro på jobb. Aner ikke når vi sluttet med dette, men det går jo over av seg selv når de begynner å bli så store at det synes det er rart. Jeg ser ikke på kyss som en ren kjærestegreie, men noe man gjør for å vise at man er glad i en person.. Vil jo selvfølgelig ikke at man skal presse noen som ikke liker det da, men så lenge det kommer naturlig fra både mor og barn så er det baaaare fint å susse på munn
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #17 Skrevet 7. februar 2009 Jovisst nusser jeg guttungen min på 1 år på munnen så vel som på kinn og i panna, magen og hodet! Men til deg bruskork, som ikke sier til ungene dine at du elsker dem, fordi det er forbeholdt mannen; dette skjønner jeg virkelig ikke! Elsker du ikke ungene dine like mye som din mann? Ekteskap kan ryke, ja faktisk opptil 50% av alle ekteskap går fløyten. Men barna dine, ja de har du for bestandig! Jeg elsker barnet mitt vel så høyt som min mann, og har overhodet ingen problemer med å si at jeg elsker deg til noen av dem. Jeg trodde alle foreldre elsket barna sine, men jeg tar kanskje feil?
MamaCita81 Skrevet 7. februar 2009 #18 Skrevet 7. februar 2009 Hei vi nusser datteren våres hele tiden å noen ganger kommer hun til å medselv å kysser oss på munnen, men jeg slutter om datteren min ikke liker det lenger, jeg synes deter helt greit deter jo sevlfølgeli noen som skal han no mot alt så ikke bry deg om det deter dine barn å dere gjør som dere ønsker.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 Er helt unaturlig for meg. Jeg også synes det er forbeholdt kjærester. Sier heller ikke jeg elsker deg til han, det er kun til min kjære. Men sier til lillemann at jeg er kjempeglad i han, og at vi er heldig som har fått en god liten gutt. Klemmer og susser på panne, kinn, nese osv. Men altså ikke på munnen. Vet det er en del som gjør det, men for meg blir det feil...
Mammapudding Skrevet 7. februar 2009 #20 Skrevet 7. februar 2009 Ja vi nusser Leah på munnen, er helt naturlig for oss. Er det andre i rommet så vil gjerne Leah nusse dem også, så både tante og besteforeldre har fått nuss på munnen..Ville aldri nusset henne på munnen om hun ikke vil, men om jeg nusser på kinnet vil hun gjerne ha på munnen også, koselig:)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #21 Skrevet 8. februar 2009 Ja, nusser på munnen når hun vil det, og kommer til å fortsette med det til hun føler selv at det er feil/flaut/ekkelt. Hun nusser også andre i familien på munnen, og ingen tenker på dette som galt så lenge hun oppsøker de selv. Blir mest kos og nuss på kinnet, men når hun er ekstra kosete blir det en skikkelig smask på munnen, koselig det da
Raych Skrevet 8. februar 2009 #22 Skrevet 8. februar 2009 Nei, ikke på munnen:) Det er forbeholdt kjærester:)
silly85 Skrevet 9. februar 2009 #23 Skrevet 9. februar 2009 ble nesten litt sjokkert når jeg så denne debatten. at kyssing på munn og si jeg elsker deg til dine barn ikke passer seg, det er bare forbeholdt kjæresten? jeg elsker dattera mi like mye som mannen min, og så klart kysser vi på munnen. hun syns det er kjempe kjekt, en klem på hvert kinn og nuss på munnen. hvordan kan det være feil?
Tredjepåplass Skrevet 9. februar 2009 #24 Skrevet 9. februar 2009 Med førstemann susset jeg ham nesten aldri på munnen, fordi jeg hadde en følelse av at det ikke var riktig. Min svigermor susset ham på munnen, og jeg ble nesten kvalm, fordi jeg ikke syns hun hadde noen rett til å susse ham på munnen. Det var nok en ide om at det var forbeholdt kjærester. Men jeg hadde ingenting imot susser på andre steder i ansiktet. Men med nummer to susset jeg vel litt på munnen, fordi hun likte det så veldig godt, selv om det avtok etter hvert. Nå med nummer tre susser jeg henne også mest på kinnet, men innimellom må jeg susse på munnen også. Jeg har ikke motforestillinger mot det lenger, at vi i den nærmeste familien gjør det (storesøsteren gjør det også av og til). Men jeg ville nok reagert hvis svigermor gjorde det... Så jeg er ikke helt konsekvent her. Jeg ville ikke ha reagert på at andre gjorde det med sine barn, det er så veldig forskjellige skikker i ulike familier! Og jeg ville ivertfall aldri ha sagt noe.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #25 Skrevet 9. februar 2009 Ikke si at man elsker barnet sitt? For det er forbeholdt mannen din??? Det er noe av det mest vanvittigie jeg har hørt. Jeg ELSKER jenta mi av hele mitt hjerte, og jeg elsker henne mer enn mannen min. Det er et helt annet kjærlighetsforhold til mannen min enn til datteren min. Jeg hadde greid å leve uten han, men jeg hadde ikke greid en dag uten henne i livet mitt!!! Og så over til debatten... Jeg nusser henne på munnen og panna og de deilige bollekinnene og de fantastiske klumpete barnehendene hennes og den deilige runde magen hennes når hun ligger på stellebordet, da blåser vi å lager lyder Hun er barnet mitt! Og jeg ELSKER henne!!! Forsvarer det ikke med mer enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå