Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei Jeg er i mitt 4. svangerskap, og må bare fortelle hva jeg erfarer. De tre foregående startet tidlig med intens svangerskapskvalme. Ikke bare om morgenen, men kvalmefølelse og oppkast gjennom hele dagen. I månedsvis. 8 måneders kvalme med den forrige. Jeg har også hatt intens ammetåke og småtendenser til fødselsdepresjon tidligere. Ikke så alvorlig at det har fått konsekvenser, men alvorlig nok til at jeg gjerne skulle ha sluppet å oppleve det. Så ble jeg tipset av en venninde for noen år siden om at datteren min (med adhd) kanskje ikke tålte melk og gluten. Vi testet henne med en urinprøve hos noe som heter neurozym, og de sa hun ville ha nytte av å prøve en diett uten melkeproteiner og gluten. Jeg ble nysgjerrig og startet samme diett som henne. Helsen min har blitt mye bedre og hun har kjempenytte av denne dietten. Ingen av oss har tegn på cøliaki eller allergi, og fastlegen min sier at han ikke vet særlig mye om dette her, men at vi bare må fortsette så lenge vi har det bra. Det er ikke dette jeg egentlig vil fortelle om. Så blir jeg gravid igjen. Og har absolutt ingen svangerskapskvalme! Jeg er nå i 7. uke, og etter tidligere erfaring skulle jeg ha spydd som en gris på denne tiden her. Tvert i mot føler jeg meg pigg og rask. Litt ømme bryster og et lite "sug" i kroppen er alt jeg merker. For morro skyld spurte jeg hun som tipset meg i sin tid, og hun fortalte at dette er kjent i det miljøet der de lever gluten- og melkefritt. Det fins en forening som ble startet av mødre som erfarte at både svangerskapskvalme og bekkenløsningsproblemer forsvant på diett, men at det er vanskelig å få leger til å tro at det stemmer. Så nå er jeg egentlig litt sint. Altså, jeg er veldig glad for å slippe kvalmen. Jeg kan gjerne føde 10 barn til med et så hyggelig svangerskap som dette her ser ut til å bli (tuller), men jeg er sint fordi ingen fortalte meg tidligere at svangerskapskvalme kunne være tilknyttet kostholdet mitt. Er det noen som har samme erfaring eller har en forklaring på hvorfor det er slik? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139588273-svangerskapskvalme-borte-n%C3%A5r-jeg-ikke-spiser-gluten-og-melkeproteiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #2 Del Skrevet 18. april 2009 Hva er dietten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139588273-svangerskapskvalme-borte-n%C3%A5r-jeg-ikke-spiser-gluten-og-melkeproteiner/#findComment-139977344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå