Mammatil2superhelter Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hvilken varmeepumpe har dere ? Vi vurderer å kjøpe.. er dere fornøyd? Hva bør vi tenke på?
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Toshiba.. den bråker litt mye synes jeg, så hadde jeg skulle satt inn en ny ville jeg valgt en annen.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Hyuasu og Panasonic. Sistnevnte kjøpt på coop obs bygg for 13000 kr inkl. montering. Det er en veldig god pumpe til en bra pris.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 http://www.acsenteret.no/index.php?option=com_content&view=article&id=101&Itemid=85 Vi har den som står under "gulvmodell" (er ganske sikker, har ikke sjekket typenr som står på men den ser helt lik ut og det var ac senteret vi kjøpte gjennom) og vi er veldig fornøyd med den. Eneste vi er litt misfornøyd med er plasseringen vi valgte - pga eldre hus med trekk og mye "hjørner" så når ikke varmen så godt frem til salongen som ønsket (står i andre enden av stua), men om vi hadde plassert den her borte hadde det vært gull. Bråker ikke noe særlig heller syns jeg. Kjøpte den høsten 07 og betalte da ca 20tusen ferdig montert. Veldig deilig med gulvmodell syns jeg siden jeg fort reagerer på mye luftsirkulering i "ansiktshøyde" (vet ikke akkurat hvordan det vil kjennes med en vegg/takmodell men ser for meg at jeg typisk lett hadde fått tørre øyne av det).
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Panasonic ec9. Kjempe fornøyd, men burde nok kjøpt den som heter ec12 (den tåler flere kuldegrader) men det her vi bor er det ikke så ofte mange kuldegrader over tid, så de dagene fyrer vi bare ekstra i peisen. Så egentlig holder det med den vi har. De fleste bråker litt, men pass på å feste den på mur, så vil dere ikke få det samme bråket (det er utedelen som står for bråkinga =)) En annen ting en må huske på er at effekten minskes hvis det er mer enn 5 meter slange mellom ute og innedelen. Vi har uansett spart velig mye penger på å ha den i stedenfor å fyre med ved hele tiden =))
digger Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Vi har Kirgiamine fra Mitshubishi, veldig fornøyde. Var den som bråkte minst da vi undersøkte i høst. Har den oppe på vegg da de anbefalte det, særlig med små barn. Har allerede spart inn 30% av strømmen i vinter i forhold til ifjor:-)
Dindagmamma? Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Vi har en Panasonic Inverter tror jeg(står det på fjernkontrollen) den heter og den bråker ikke i det hele tatt:o) Og her går den på full speed siden vi har stort hus og det er kaldt ute;o) Lykke til kjøpet:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå