husmus &2 Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Jeg tror jeg har klaget over dette tidligere, men jeg er velsignet med en promp som er relativt lang for sin unge alder. Han er dermed i ferd med å vokse seg ut av stellematten på vaskemaskinen. Jeg skulle gjerne brukt denne stunden til å trene på nakken hans, men det er for det første overhodet ikke plass til at han får noe underholdende utbytte av det. Siden han er så stor så stirrer han jo rett i veggen og der er det neimen ikke mye moro. Av den grunn og av sikkerhetsgrunner vurderer jeg nå å flytte hele sulamitten ut på spisebordet i stuen. Vi bruker det jo ikke til å spise på allikevel, så vi kan likesågodt bruke det til bæsj og tiss. Da får han også litt mer spennende ting og se på og kanskje litt fornyet motivasjon. Hva tenker folket om dette? Hva slags alternative stellesteder har dere å rutte med der ute? Og for dere som har stellematte på vaskemaskinen. Hvordan i alle dager har dere plass?
Dr Mcstuffins Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Vi steller overalt vi! Bare det er varmt nok i rommet. På badegulvet, stellebordet, gymmatta i stua og på spisebordet. Så lenge krompen har et underlag som tåler tiss og bæsj. Syns spisebordet er en flott ide jeg Vi steller mest på gulvet slik at jeg lett kan springe å hente ting å tang under stellet. Pluss at det da er enklere å la han ligge å lufte seg før ny bleie kommer på. Det er jo en flott utsikt å ligge på magen på spisebordet (så lenge det er trygt)
Mamma mjaua Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 når min skal trene nakken sin legger jeg ett teppe på gulvet og legger han på magen oppå teppet. også legger jeg leker og fargerike ting foran han sånn at han har mye å se på passer på at det er vamt i rommet og ikke trekk på gulvat. så kan han ligge og trene og jeg slipper å passe på han (han kan jo ikke falle ned fra gulvet). når dte gjelder å stelle han er det jo ett bra sted på spisebordet, eller i sofaen med noen håndkler under eller noe slikt.
Mamma mjaua Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 min er også for lang for stellematta på vaskemaskinen men jeg steller han der fordet. beina hans dingler over kanten men det gjør ikke noe, jeg holder han så han faller aldri av.
brooklyn Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 ..en lang promp:)) Vittig! Vi sluttet å stelle på stellebord (oppå vaskemaskin) da storebror var 7 mnd. Da slengte vi hele sulamitten ned på badegulvet istedet. Han fikk vri seg rundt i filler om han ville, og jge hadde ikke hjertet i halsen under stellesituasjonene. Kanskje ikke supert for knærne, men la gå Vi hadde det så huskaldt der vi bodde da, at jeg hadde ikke stelt han andre steder enn på kjøkkenet og badet, da det var der det var varme. Siden jeg synes det er noe creepy å stelle på kjøkkenet, så ble det mest på badegulvet.
Frøken Freken Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Badet vårt er for lite til stellebord, og oppå vaskemaskinen står... helt riktig - tørketrommelen. Så vi har en stellekommode på et annet rom i huset. Litt upraktisk å ikke ha vann i nærheten, men men. Søstera mi har kjøpt et gammelt, stygt men stødig bord som hun steller ungene sine på, det må jeg si virker ganske behagelig. Stell gjerne prompen på spisestuebordet - det kan vel ikke gjøre noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå