fullfartheledagen-med en til! Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hei dere mødre som fortsatt ammer deres 8 mnd gamle håpefulle:-) Hvordan gjør dere i måltidene med fast føde? Ammer dere først i måltidet forstsatt? Det gjør jeg, men synes liksom lille knerten spiser mindre fast føde nå til hvert måltid enn han gjorde før, sikkert fordi han blir mett av puppen. Jeg lurer på om det kan være like greit å gi fast føde først og pupp etterpå? Har prøvd det, men da er det veldig ofte han ikke vil ha puppen, hehe. Og så leser jeg at pupp fortsatt skal gis først i måltidet for å opprettholde produksjonen til man vil trappe ned. Føler ikke jeg har trappa ned jeg...Ja, mye man skal gruble på altså... Vært gøy å høre hvordan andre gjør det!
To prinser og ei prinsesse Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Heisann! Jeg har en på 7,5 mnd. Det jeg pleier å gjøre er å amme for så å gi mat en time etterpå men også ved noen måltider omvendt...blir ofte mat om dagen da hehe..Men det hender jeg ammer en pupp først, gir mat for så å gi litt pupp etterpå så han blir mett å go til en lang sovedupp etterpå men matprog vår er da sånn ca fra morgenen kl 07 pupp, kl 08-grøt/evt ei brødskive, sover fra 9-10/11, pupp for så bleieskift/kos osv..deretter litt frukt o.l så er det en gang mellom kl 13:30-15 får han pupp igjen å da sover han en langdupp, itt vanskelig å si ekstakt tidspunk der. Middag ca kl 16-17. puss pupp (er han utolmodig på maten gir jeg pupp først om ikke får han like etter). kl 18:30-1900 ca får han en god porsjon grøt...åsså pupp igjen like før legging kl 1930.. heheh ble veldig rotete dette da.. men det funker bra for oss dette:) å jeg må jo meddele at min lille gutt er veeeeldig glad i mat da så det er ikke ofte han nekter på de ene eller det andre:)
brooklyn Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 føler det samme. Ikke mye nedtrapping her, det er små super med pupp gjennom hele dagen. Han er ikke så veldig glad i fast føde for tiden, så jeg prøver og prøver, men han vil vel helst ha pupp ja...Begge mine gutter er puppegutter... Jeg gir pupp først, men lurer på å gi mat øfrst og så pupp, i håp om at han evt spiser litt mer...
Utenlandsgravid Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 MIn gutt er 8 mnd og 5 dager idag. Ammer fremdeles, men kun ca 4 ganger i døgnet. Våkner ca. 07:00 og da gir jeg han pupp i senga mi, frokost (grøt og evt. litt frukt) klokken 8, halv ni og så får han pupp igjen før formidagsluren sin, er trøtt ca 2 1/2 til 3 timer eter at han våknet. Sover i ca en time (noen ganger mindre) og gir han lunsj (middagsglass) ca klokken 12. Er trøtt igjen ca klokken to og gir han pupp før han sovner. Etter luren får han kanskje litt frukt, og gir han middag (grøt) klokken 5/6 og pupp før han legger seg. Men, lar han ikke sovne ved puppen. Legger han i våken tilstand og han sovner som oftest FORT av seg selv. Er i seng 7 og sover natten gjennom til klokken 7 ca Kjære Gud, la dette vare! Gjerne litt mer soving på dagen bare:)
Helann og lillebror Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Hvis det kan være noen "trøst", så har det ikke vært særlig til nedtrapping her heller - og vesla er 11 mndr! Ammer fortsatt 4 ganger daglig: Etter hvert måltid med fast føde. Har alltid ammet etter måltidet, hvis ikke spiser hun ikke mat. Har tydeligvis nok melk, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå