Gå til innhold

Det var denne nakken da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå runder vi snart 3 mnd merke og her er det fortsatt dårlig stelt med nakkestyrken.

Han er sterk, men han trenger fortsatt støtte. Vi er overhode ikke flinke til å øve på dette. Han planter jo bare ansiktet rett ned i gulvet (dvs babygymmen) når vi prøver. Når han ligger på meg er det jo intet problem.

Hvordan ligger det ann hos dere?

Dette går vel under unyttig men interessant meningsmåling, knegg knegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår snuppe var heller ikke veldig glad i å trene nakken. La henne på magen på gulvet, og hodet falt nokså umiddelbart ned :) Nå er hun like over 4 mndr og blitt kjempeflink bare de siste ukene. Jeg har blitt flink å legge henne på magen når hun er på stellebordet, da kommer hun høyere opp slik at det er mer å se på, og hun "glemmer" at hun blir sliten. Det funket veldig bra hos oss, ihvertfall...

Skrevet

Ja jeg hører stellebordet er et populært sted. Dessverre funker ikke dette for oss. Jeg lurer på om jeg må foreta noen justeringer der... Jeg tror jeg lager en ny tråd om det!

Skrevet

Tror våre er ca like gamle. Min er født 10. november...og nei, nakkestyrken snakker vi ikke om i dette huset. Når jeg bærer ham støtter jeg ikke hodet lenger, det holder han helt fint. Og han ligger gjerne vannrett i lufta over hodene våre og er sterk som bare det.

Men har absolutt ikke skjønt poenget med å ligge på magen. Når han får ligge naken koser han seg litt på magen, men da med å kline med stellematta. Vet han greier å løfte hodet, har gjort det ett par ganger og da holdt det lenge. Men han gidder liksom ikke. Tar det ikke så nøye, men er forberedt på "kjeft" fra hs neste uke pga treningsmangel.

Skrevet

Over natta begynte plutselig snuppelure å snu seg rundt fra rygg til mage, pluss prøve å sette seg opp når hun ligger på fanget/ i armkroken ol. Hun er ikke veldig sterk i nakken, ligger fint en stund men ender opp med å pruste face down i snørr og spytt på matta. Men jeg har merket stor fremgang siste måneden, og regner i grunnen med at hun blir sterkere nå som hun har egeninteresse av å ligge på magen og se mer. Hun ser egentlig ut til å være en lat og blid unge, mye lik sin mor.

Skrevet

Ellers i alle andre situasjoner vrir og vender han på seg som bare det, men når det kommer til å ligge på magen mister han alle meninger og ligger rett ned.

Lille Ella, det stemmer det, han er født 08.11, så jeg bør vel ligge litt forut for deg i løypa men... Jeg regner selv med å få kjeft av HS på mandag. Hvis jeg er riktig heldig er han i stjernehumør og velger å vise seg fra sin beste side...

Skrevet

det skal sies at tjukken er født nesten to uker før tiden....kremt...så jeg har en god del å gå på føler jeg. Man regner da fra termin må vite!

Skrevet

Jeg ni-øvde på mageleie i uken før 3 mnd kontrollen, litt redd for å få helsesøster på nakken :P Før den tid HATET han å ligge på magen.

Nå har vi øvd liitt til og fra i 2 uker, ikke hver dag, men annen hver dag kanskje - ca 5 minutter av gangen (jadda, her gåre unna!), og det går bedre og bedre for hver gang.

Så øving gir resultater, men han klarer enda ikke å holde hodet oppe mer enn 1 minutt av gangen i mageleie. Når han da først blir sliten blir han liggende med nesa rett ned i gulvet :S

Skrevet

Gutten min hatet også å ligge på magen å trene nakken. Helt til han tippet 6 mnd og snudde seg selv over på magen - da skulle han bare ligge på magen hele tiden. Før dette kunne han til nød ligge på magen hvis vi var på barseltreff etc, altså i sosiale sammenhenger. Men aldri alene. Han var ekstremt komfortabel med å bare ligge på ryggen veldig lenge.

Skrevet

Snuppa mi er rene stålkvinnen, hehhe, hun har vært sterk i kroppen helt fra fødselen omtrent! Var ikke gamle knerten før vi kjørte helikopter oppi lufta m henne, og hun lå strak som en linjal og gapa..Hun kan ligge på magen og holde hodet fint oppe, d har hun kunnet siden hun var noen uker gammel (var d 5-6..?), men hun orker ikke så lenge om gangen, blir som regel sliten og lei etter noen få minutter. Og sint, ikke minst!! Ingen favoritt!

Hun ruller fra mage til rygg av og til (begynte m dette ca 3mnd gammel), men dette tror jeg er mer el mindre ukontrollert, for hun begynner å hyle av skrekk, blir nok skremt stakkar. Nå har hun også begynt å prøve å rulle fra rygg til mage, men kommer bare halvveis foreløpig..Spenner m beina og aker seg bakover m hodet, bøyer liksom kroppen som en banan, spes når mamma skal ta på bleia- praktisk...

Hun haater å ligge nede på armen (d får du sikkert se på cafeen imorgen, he..), og reiser seg opp i halvsittende stilling istedet..Opp opp opp..(så nå er d kun flaske i vippestolen som gjelder, el til nøds på armen men nesten bare på natt-måltidet, el hvis hun er skrubb skrubb sulten..) Legger jeg henne ned i vippestolen, syns hun den ofte ligger for langt ned, og heiser seg opp og fram m hodet/ overkropp.

Også vil hun helst bare stå hele tida, men d er vel ikke så sunt for de små eller...? Hun hviiiner av glede når hun får stå, og står stiv som en stokk rett opp og ned, m støtte selvsagt..Lurer på om hun kanskje er litt vel stiv i beina..? Skal spørre fysio på 4 mnd kontr til uka..

Dette ble mye utenom tema, men jeg har vært ute på tur i hele dag, og skrivekløen er stor, hehe;)

Men du kan jo trene m prompen ved å legge et teppe el no på spisestuebordet, og legge han på magen der, og så kan du sitte og "heie" på en stol m ansiktet i hodehøyden hans- d er stor suksess her ihvertfall! (litt mer spennende enn nede på gulvet..)

Skrevet

Jenta mi er også straks 3 mnd, født 13.nov, og jeg har rett og slett dårlig samvittighet for denne nakken hennes... Ikke mye trening her i gården. Av samme årsak som de fleste her skriver. Det er helt KRISE å ligge på magen, som om hun ikke skjønner at hun kommer levende fra det! Ikke så begeistra for å ligge på brystet mitt heller. Mye mer spennende å ligge på ryggen oppå brystet mitt i så fall - er så mye mer spennende. Får prøve litt med stellebord/spisebord, så hun får sett litt mens vi lurer inn litt trening;)

Skrevet

Hei :-)

Nå har jeg en liten kraftkar, men han liker heller ikke å ligge på magen... løsningen vår er at han ligger oppå Pappa (eller til nød meg, men der er det jo noe i nærheten som er litt for interessant...), slik at han løfter hodet for å kikke på ham.

Du kan jo prøve på det?

Klem

Skrevet

lillefjert er 5 uker i dag.. hun hater å ligge på ryggen hun.. syns derimot det et kjempefestlig å ligge på magen mens vi kikker på henne i samme høyde. hun holder hodt oppe i flere minutter om ganga. så faceplanter hun nedi dyna hehe, men hun ligger bare å grynter da :)

når hun ligger på magen oppå brystet vårt så åler hun seg oppover.. hun nekter å ligge i ro. hun skal opp å se..

flere som syns det virker så tidlig at hun er så sterk og nysgjerrig (hun begynte med dette da hun var 3 uker gammel) men etter å ha lest her inne så er det jo ikke tidlig en plass. heller veldig normalt.

når hun spiser så klarer hun ikke la være å kikke rundt. helst det som er bak henne hehe.. var innom jobb til samboer i dag. da hun skulle spise måtte vi nesten bare gi opp. det var så masse anna å se på hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...