Gå til innhold

Tips/råd til dåp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å planlegge en dåp her..men d er jammen ikke lett å vite hvor man skal begynne!

Har hvertfall begynt å skrive en "grunnliste" da.. til d vi skal ha..så må jeg ha hjelp videre derifra...

her er listen:

Kaker + en "ekstraordninær flott dåpskake"

mat(tenker vi skal ha "koldtbord"med ferdigsmurte hjemmelagde rundtstykker og ev. noen salater som sidetilbehør)

Drikke(brus, kaffe)

Bordpynt/dekorasjon, servietter, blomster??

bordkort og invitasjoner...

Dåpskjole(dilemma hvilken vi skal velge faktisk... føler man må "please" alle her.. )

Så, hvordan gjør dere d?

Lager dere bordkort o.l. selv? eller hvis dere kjøper(bestiller, hvor hen fra?)

Bare kom med masse tips til ALT!! trenger d!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en side jeg brukt for å planlegge dåpen vi skal ha neste helg:

http://www.daapssiden.no/index.html

Jeg boket dato i kirken for en mnd siden, skal på "samtale" med presten neste uke.

Dåpskort kjøpte jeg på bokhandel og sendte ut for 3 uker siden.

Skal innhandle bordspynt/dekorasjoner til uken. Tenkte meg blomster med noe blått i, blå lys og annet blått pynt/diverse ting. Får se hva jeg finner.

Vi skal ha koltbord og kommer kjøpe og lage alt selv, fant ut at det ble rimligest sån. Forbereder det meste dagen før. Ellers hadde vi tenkt bruke MENY som catering.

Dåpskake har jeg bestillt forrige uke på et bakeri, de lager den med dåpspynt og sprayer den blå=)

Skal ha en sjokladekake og is i tillegg. Brus og kaffe.

Kommer ikke ha bordskort pga at vi skal ha festen hjemme og folk må sitte der det er plass, alle får ikke plass rundt spisebordet, så noen må sitte i salongen og spise og.

Vi hadde ingen dåpskjole i familien så dåpskjole & lue har jeg etter dattern min som jeg kjøpte ny den gangen, må bare kjøpe blått silkebånd og bytte ut med den rosa sløyfen som henger på kjolen nå=)

Bestevenninnen min og samboern hennes skal være faddrar.

Mye og ordne med. Lykke til med dåpen=)

Skrevet

Vi skal ha dåp i midten eller slutten på mars..så er heldigvis en liten stund til å kunne planlegge på=)

Tusen takk da, denne siden her virker jo knall=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...