Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man bruke kaldt vann fra springen og kokt varmt vann til å blande mme? eller må alt vannet være kokt? (altså hun drikker vann fra springen, tenker bare på bakterier når det er blitt oppvarmet uten å bli kokt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Vannet skal være kokt. Både det kalde og det varme vannet. Det kan hende det ikke er så strikt etter de når en viss alder, men her er vi foreløbig bare 3 mnd og praktiserer med å koke alt.

Les mer på flaskeposten.org :)

Skrevet

Her i heimen bruker vi kaldt vann fra springen - det funker utmerket :) Tulla vår er rett over 4 mndr nå, og det er ikke så lenge siden jeg startet å blande mme-pulver. Prøver å fullamme, så her får hun bare mme på kveldstid, og inntil nylig kjøpte jeg disse geniale ferdigblanda pakkene. Men nå blander vi altså selv, og bruker kaldt vann...

Skrevet

Har brukt springvann til å blande i det kokte vannet siden lillegutt var 5,5 mnd. Lar det renne lenge så det blir godt og kaldt da. Synes det var SÅ deilig å slippe det styret med å koke og avkjøle vann.

Skrevet

det verserer mye rundt dette, men det som alle er skjønt enige om er at etter 6 mnd kan du bruke springvann. Men du kan helt sikkert begynne før den tid også. Norge har et veldig rent drikkevan, tenk bare på hvor mye basselusker som kommer inn munnen gjennom leker og hendene? I tillegg er regelene for tilberedning av mme internasjonale og skal også brukes i uland som har dårlig kvalitet på drikkevann. Derfor tror jeg godt man kan ta noen "snarveier" av og til, og iallefall bruke springvann fra 6 mnd!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...