Gå til innhold

hCG tabell

♥ Bea savner nurket i magen♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne hCG tabellen i dagboka mi her inne som jeg for lenge siden har kopiert fra en eller annen nettside.

Tenkte kanskje noen her kunne kanskje få bruk for den for å få svar på noen av spørsmålene sine:o)

Normale enbarnssvangerskap

Dag Snitt Høy Lav Antall

14 48 119 17 12

15 59 147 17 18

16 95 223 33 23

17 132 429 17 21

18 292 758 70 19

19 303 514 111 23

20 522 1690 135 13

21 1061 4130 324 12

22 1287 3279 185 22

23 2034 4660 506 13

24 2637 10000 540 16

"Høy" viser den høyeste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.

"Lav" viser den laveste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.

"Antall" er antallet tester som er tatt den dagen hos gruppen med gravide.

Tallene er basert på en gruppe med 53 gravide enbarnssvangerskap. Resultatene er ikke 100%; pålitelige siden det er variasjoner fra svangerskap til svangerskap og person til person. I tillegg kan de ulike laboratoriene komme frem til ulike resultater.

Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet.

Kilde: http://krakle.com/ventenett/index.php

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...jeg hadde bare hcg 10 på blodprøve igår morges - RD 12:/

Ser at denne tabellen gjelder fra RD 14.

Igår kveld testet jeg "ganske positivt" - streken er der - mye, mye synligere enn da jeg testet RD 11. Fikk ikke testet idag, må kjøpe flere testere. Kansje hcg'en min er på vei opp da...? Håpe, håpe!

Skrevet

Denne tabellen er jeg ganske sikker på at går ut fra dpo? Gjør den ikke det? Dvs at man legger på to dager på rugedagene sine, rugedag 12 er 14 dpo. Det vil si fra egget ble tatt ut, dpo står for days past ovulation.

Det jeg syntes er rart med denne tabellen er at forskjellen på snittet fra 18 - 19 er så liten. Og at det er litt rart at på en av dagene er nivået "høyt" lavere enn på enn tidligere dag på tabellen! Noen som kan forklare meg hvorfor?

Skrevet

Grunnen til de tingene du nevner, som ser ut som avvik, er at denne tabellen baserer seg på et fåtall kvinner - det ser du til høyre i tabellen. Derfor vil naturlige variasjoner slå ut - når antallet er så lavt.

Det er såvidt jeg husker også riktig at dagene her er DPO.

(Jeg tror alt dette kommer fra en nettside der kvinner legger inn sine HCG-verdier, skal ta et raskt søk og se om jeg finner den. Jeg fant i alle fall en slik side en gang ifjor.)

Skrevet

..men Bea husker kanskje om dette kom fra en nettside (annen enn BIM, mener jeg)?

Det kan godt hende jeg husker feil også :-)

Skrevet

Husker ikke hvilken nettside det er jeg har kopiert den fra, men tror ikke det var noe fra BIM, nei.

Skrevet

Denne tabellen kommer vel originalt herfra: http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm og blir ganske meningsløs når man utelater biten som sier at det er snakk om hcg påvist "for various days after the ovulatory HCG injection." Mange av oss tar jo eggløsningssprøyte, altså hcg-injeksjon, allerede to dager før uttaket. Med innsett etter to dager, som vel gjelder flertallet, vil man da være på tabellens dag 14 allerede på "rugedag" 10.

Den er også gjengitt på norsk her: http://onskebarn.no/forum/showthread.php?t=4787

Skrevet

Takk for det, shute, det var den nettsiden jeg tenkte på, ja.

..og godt poeng mhp telling av dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...