Gå til innhold

Mallorca; Alcudia el Mesquida? eller Hellas/Makrigialos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

he-he..meg igjen jenter!

Nå har jeg 3 reiser holdt av til i morgen med Ving. Listet over.

Noen som har vært på en eller flere av disse stedene med små barn og vil komme med anbefallinger/dele erfaringer?

Barna er 6, 4 1/2 og 1 år.

Hva er deres vinner?

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen barnefamilier som har vært på 1 eller flere av disse 3 stedene???

Skrevet

Ingen har erfaringer fra 1 e/ fl. av disse stedene???

Skrevet

Jeg har vært i Alcudia og innom Mesquida, riktignok uten barn den gangen.

Alcudia er veldig barnevennlig, flatt terreng og langgrunn strand.

Mesquida har flott strand, men så vidt jeg husker ikke langgrunn strand og MANGE trapper opp til hotellet.

Makrigialos skal vi til i sommer, jippi.

Skrevet

Har ikke vært på Kreta, men jeg sier helt klart Alcudia!!! Vært der to år på rad med barn på 3 og 5 år og det er utrolig flott for barn der. Hvilket hotell har dere tenkt på?

Annonse

Skrevet

Anbefaler Alcudia!!:) Kjempebarnevennlig! :)

Skrevet

Sunwing Spa Alcudia

Skrevet

Sunwing Resort & Spa Alcudia var det visst, også skulle det være hovedbygningen 'Nuevas Palmersa' - MEN - jeg ser nå at hun har booket oss inn på feil hotel/bygning "princesa'. Det var der vi ikke ville fordi det var der de hadde disco osv. på kvelden. Hovedbygningen hortes bedere ut hvor de hadde buffeten osv. + aktiviteter på dagen.

Skrevet

jeg skal på sunwing resort og spa alcudia i mai.. det sies at dette er et veldig bra sted. jeg var der en gang da jeg var 16 og hukser det var veldig fint der. og mangen barn som koste seg me underholdning og i bamseklubber..

vi skal også bo i nuevas palmeras.

Skrevet

Vi var der i september i fjord og da var jentene 3 og 5 år. Vi bodde på Nuevas Palmeras og vi hadde det kjempefint der. Princessa er kun få meter unna. Tror ikke underholdningen der er veldig støyende, den varer ikke til langt utover natten, og hotellet i seg selv er jo veldig fint! Men ville nok ha valgt N.P igjen hvis jeg skulle ha dratt. Vi spiste måltidene vår e på N.P, men vi var på Princessa nesten hver kveld og så på showet for barna....de har dessuten en veldig god resturant på Princessa. Barnebassenget på N.P er helt supert, og det bruker dere jo fritt så lenge dere bor på Sunwing, der er og Lollo og Bearnies barneklubb....helt supert for de små, man melder på de små dagen før eller samme dag etter hva som passer ditt barn. Mine koste seg alle fall masse! Som du forstår så anbefaler jeg dette stedet på sterkeste....i alle fall hvis du drar på barnas premisser.

Skrevet

Vekten78

hadde de basseng for de aller minste (1 åringer). Det står at de har barnebasseng, men ikke babybasseng? Eller? Skal se i morgen om jeg kan bytte til N.P. Hores veldig praktisk ut og være i hovedbygningen hvor buffeten er osv. Og nære barnebassengene.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har vært på alle tre stedene; og det er et vanskelig valg fordi det er så flott alle stedene! Minuset med Makrigialos er den lange bussturen som kan bli drøy med 3 små barn, men det er stopp underveis, og hotellet ligger flott til. Viva Mesquida har en aldeles nydelig strand rett nedenfor området, og det er roligere enn i Alcudia. Alcudia har "alt" og Sunwing der er totaltrenovert så standarden er nok tipp topp. Spiller egentlig ingen rolle hvilken bygning dere bor i der, alle har samme "rettighetene" til basseng, restauranter osv.. ikke langt å gå mellom dem heller. Dette gjelder også for Makrigialos :-)

Mitt valg blir da:

1. Cala Mesquida

2. Alcudia

3. Makrigialos

Annonse

Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten deg xxxxnoramamsxxx?

er det trapper for og komme fra hotellet til stranden på Makrigialos? tenkte på 1 åringen i vogn - kanskje sovende osv. kan kanskje bli litt pes. buss turen - ja den kan jo også bli droy kanskje.

hadde du valgt Mesquida over Alcudia? den er faktisk biligst også. har du vært begge stedene med barn? hores fint ut ,ja, med alcudia som er oppusset i 2008 da. men vi liker roligere.....hmmmm. vi reiser 1. uken i juni. er det like 'busy' på alcudia da tror du?

Skrevet

Makrigialos turen vår var før barna kom, men mener det ingen trapper ned til strand. Prøvde å se litt på bildene inne på ving.no og det ser ut som det kan være noen trapper (20trinn ca?) på ene siden og "vei" ved siden av. På Mesquida var det etter barnevognperioden med eldstemann, her er det vel litt mer trapper, men stranden er verdt hvert trinn ;-)

Alcudia byr på flere muligheter enn de to andre, med butikker flere restauranter osv, stranden er omtrent "uendelig" og veldig fin, og i beg. av juni er det nok mye roligere enn i høysesongen juli/ august.

Standarden på Mesquida er også bra, men jeg liker litt nytt og fint personlig så skjønner at Alcudia frister :-) Tror jeg måtte tatt mynt/krone på valget her nå.

Uansett håper jeg dere får et flott opphold!

Skrevet

Tusen takk igjen - super info.

Jeg tenker akkurat slik som deg. Og alle 3 hores flotte ut.

Må nok ta krone/mynt ja.

Skrevet

Ja de har basseng på N.P som er yppelig for bebiser. Barnebassenget er ganske stort, med "sandstrand" rundt halvparten av det. Det blir gradvis dypere, ca 70 cm på det dypeste. Er solseil over deler av det, smat 2 sklier, og en sopp som spruter vann.

Skrevet

å så flott - da tror jeg jammen det blir N.P. jeg. Lillegutt blir sikkert begeistret for sin egen lille sandstrand og den 'sprutende soppen' ha-ha.

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...