Gå til innhold

Dåp..noen som har forslag til bord dekorasjon??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har dessverre ikke noen bilder til deg.

Vi hadde dåp til jenta vår i januar. Pyntet med hvite duker, hadde en stor bukett hvite tullipaner midt på bordet, et stort rosa kubbelys oppå sånne hvite firkanter til å sette lys på på hver side av blomstene, strødde små rosa "steiner" (pynt du får kjøpt på krimskramsbutikker) strødd innimellom alt. Veldig enkelt og veldig pent. Pyntet ellers med rosa servietter med bilder på og serviettringer. Penservice og pene glass. Kanskje litt vanskelig å se for seg, men det ble veldig fint!

Pyntet med hvit duk, og laget en lang løper av et stoff jeg kjøpte som var gjennomsiktig rosa. Så la jeg noen rosa smokker og sko bortover på midten. Kjøpte de på Ciro. Ikke vanlige smokker, men pynte-smokker altså!;) Hadde også en blomsteroppsats på midten av bordet, med rosa roser, steiner rundt og pyntegjenstand med en dåpsjente på midten av blomsterne. Ellers hadde vi forskjellige lys i samme rosa farge, noen vanlige stearinlys og noen runde kubbelys med et veldig fint mønster på. Hadde også fire enkeltroser i glass bortover på midten, annenhver med kubbelysene.

Pyntet med store rosa servietter der fatene skulle stå før alle satte seg til bords, brettet de på en fin måte.

Glassene sto også på bordet, samt navnekort med bilde av dåpsjenta på!:)

Vi hadde koldtbord, så fatene sto på det bordet. Det pyntet vi likedan som det andre bordet, men litt enklere. På gavebordet hadde vi et bilde med dåpsjenta og noen lys der også.

Har bilder, men ikke lagt ut på noen hjemmeside...annet enn Facebook!;)

Skal se om jeg får til å legge det ut på profilen min..

Se bloggen min:

www.millamalie.blogspot.com

De små skoene er kjøpt på jysk, blomstene har mamma laget, skålene er kjøpt på nille, fylt med rosa glassstein, et langt grønt blad rundt, hvite flytelys og vann:)

Spør om du lurer på noe:)

Jeg brukte mørkeblå duk, også kjøpte jeg lyseblå bånd som så ut som hjerter som var lenket sammen, og lyseblå "silke" smokker (kjøpt på panduro) La dette utover bordet. Også kjøpte jeg blå hortensia, hadde to på langbordet, og en på salong bord. Rundt blomsterpottene knøt jeg en sløyfe i hvit sløyfebånd med lyseblå føtter (også kjøpt på panduro). Som lys brukte jeg klare/gjenomsiktige te lysholdere med lyseblå telys. Hadde også kjøpt servietter, hvite med en blå baby på (kjøpt i bokhandel). Det ble kjempe fint med hvit servise.

jeg hadde kvite duker, en stor bukett med rosa roser på midten av langbordet og en glaslysestake på hver side av buketten med rosa lys. strødde rosa gj.siktig stener utover bordet (kjøpt på europris), og små skåler med stener på bunnen, vann og en flytende rose oppå (samme rose som i buketten) ved siden av lysestakene (en på hver side tror jeg..). Var litt vanskelig å forklare dette her men..;)

lykke til!:-)

Annonse

skulle gjerne ha vist deg bilder fra dåpen! Er veldig frnøyd med pynten!

Brukte hvite duker på bordene, kjøpte silkebånd i en pakningn på en bokbutikk, en bred, en annen rosafarge med litt mønster som var litt smalere, og en offwhite blonde bånd, disse silkebåndene lå oppå hverandre midt på bordet, fine og varme rosafarger. Så hadde jeg to lysestaker (høye) med rosa lys i og lysestakepynt med grønt og rosablomster pynt, hadde 2 rosa skåler som vi har fått blomsteroppsatser i fra før og en sølv sko. Brukte disse og kjøpte blomster selv og laget oppsats, var veldig fint! En stor rosa blomst i midten, så hadde jeg brudeslør under blomsten, 3 hvite roser som jeg klippet kortere i stilken, så hadde jeg noen rosa små blomster som jeg stakk rundt rosene, og ytterst hadde jeg i grønne blader. Fikk fylt 3 oppsatser og betalte 350 ca for blomstene.

Til bordkort kjøpte jeg isopor hjerter på en hobbybutikk, malte disse mangen ganger i en rosafarge, kjøpte matchende papir som jeg klippet til. En runding under hjerte, festet med 2 knappenåler, og oppå klippet jeg til hjerter, satte de fast med en knappenål og en perle som jeg også kjøpte på hobbybutikk. Skrev navnet på papirhjertet som lå øverst.

Det var veldig fint!

Håper du får en fin dag og får det fint på dagen. Det er mangen som har innslag her, alle med hver sin smak. Det er så mye man kan gjøre, bruk kreativiteten så blir det så fint!

Hei Mamacita og Sebastian,

Hvis du har litt tid frem til dåpen, gjerne 2 uker for det tar så lang tid å få det sendt så kan du bestille på denne siden fra USA. Masse fint å pynte bordene med og ikke så veldig dyrt heller. http://www.BestBabyShower.com

Ser du har fått mange svar, men svarer likevel eg :)

Eg hadde det ganse enkelt til tvillingene våre. Da vi har en av kvar var det naturlig å bruke både rosa og blått. Kjøpte en del meter 4 cm bredt silkeband, i turkis-aktig blå og en mørk rosa (litt lei disse lyse "babyfargene"...).

Kjøpte også grov dekorsand i samme fargene, kvite små blomster og to store kubbelys av kvar farge.

Sjølve middagsbordet var med kvit duk, så silkebandene la eg berre på midten over bordet, fra ende til ende. Fordelte dekorsand i tre store vinglass, hadde oppi vatn og la 4-5 små blomster oppi sånn at dei flaut på vatnet.

La også en del blomster oppå silkebandene

Mellom glassene satte eg to og to lys :)

Laga også bordkortene sjøl, i et bilderedigeringsprogram som heiter Photoscape. Da får du dei akkurat sånn du vil ha dei :)

Det vart veldig fint, og eg fek mykje skryt for bordet av gjestene :)

Skal ta å legge inn bilder på albumet mitt her inne! Gjer det no med en gang

Annonse

Flott:)

Jo flere svar jo bedre:)

Dere er jo kjempe flinke! Er så dårlig på å planlegge jeg! Men her fikk jeg masse gode ideer. Lokalet er ikke så veeeeeeldig fint, så da må jo pynten bli fin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...