Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Bruker dere dette mye på dagtid. Virker som mange bruker det når ungen er sutrete, men belønner men ikke den atfeden da? Noen meninger? Og hvor gamle bør ungene være når de ikke bruker dette mer? Ser barn fra 4-6 år som bruker dette på cafe når de er "slitne".
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Vi har kose klut bare når det skal koses, dvs når d er legge tid. Synes ikke man trenger den hele dagen, på lik linje med smokk, Synes ikke der er noe fint syn å se "store" unger med smokk 2-3-4 ¨år. nei den bruke de bare ved legging. Brukes smokken mye hindrere det jo barnet i å utvikle språket også.
<3 Jentemafian <3 Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Datteren min bruker koseklut når hun skal legge seg og om morgenen. Men så legger vi den vekk. Hun spørr etter den nesten hele tiden men da sier vi at den skal du få når du skal sove Hvis hun er syk så får hun den innimellom når hun sitter i fanget og koser seg. Men legger den vekk når hun legge den ifra seg igjen. Det samme gjelder smokken men den er det litt vanskeligere å legge vekk synes jeg. Hun får den innimellom hvis jeg ikke orker sutring og mas. Har aldri tenkt på at da får hun belønning for å være sutrete. "gikk opp et lys hahaha" Har tenkt å kutte ut smokk til sommeren da er hun over 2,5 år. Gruer meg litt da men må vel bare være bestemt ........
Gjest bissen Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Minstejenta mi har aldri villet ha smokk, bare brukt sutteklut i stedet. Størstejenta bruker smokk. For meg er smokk og sutteklut det samme egentlig. Jentene er 2,3 år, nå bruker de smokk og sutt når de sovner, i vogna og i bilen, så tar jeg det gradvis:) Men syns det er naturlig at minstejenta får beholde sutteklut en god stund, for hun ligger veldig etter i utvikling, er som en ettåring å regne på mange områder.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Hvis man er i byen ser man utrolig mange store uner som sitter med sutt og klut og sutrer i vogna. Som lærer i 1 klasse har jeg til og med sett et par eksempler på barn som har klut i sekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå