A og G Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Nå skal vi bestemme når han skal ta pappapermen, men så lurer jeg litt på hvordan reglene er for dette? Kan arbeidsgiver si at han ikke får ta perm når han vil ha hvis det ikke passer? Synes å huske at man selv fikk bestemme så lenge det ble gjort i passe tid for arbeidsgiver å finne vikar, men jeg husker ikke helt hvor jeg fant det, eller om det var fakta eller noe noen trodde. Vi hadde nemlig planlagt at sambo skulle ta perm når min perm var over, sånn at han fikk alle 6 ukene sammenhengende. Men det faller til sommeren, og der har jo sambo også 3 uker ferie, så arbeidsgiver var litt skeptisk til at han skulle være borte 9 uker..
Guttemamma75 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Tror ikke arbeidsgiver kan nekte han pappaperm når han vil ha den selv om det betyr at han blir borte lenge pga ferie i samme tidsrom.. Men, som du sier man må selvsagt gi beskjed i god tid til både arbeidsgiver og nav.. Vi er i samme situasjon, pappaen skal ha permisjon når min perm i over og ettersom jeg går ut i slutten av mai og hele jobben hans har ferie i juli så blir det en laaaang fri-sommer for mannen min.... Men,sjekk med nav du så er du sikker..
Kanutten83 Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Da pappaen her skulle ha sin perm etter min begynte den 13 juni så da ble det 9 uker til sammen:) I følge sjefen til mannen min var han ekstra heldig siden de ikke kan nekte perm når han vil ha den og de må jo faktisk gi de sommerferie siden den må avvikles innenfor sommeren. Men som han sa, han kunne kreve at mannen tok ferien i juli og ikke i august, men da ville jo bare permen ha blitt stoppet i juli og fortsatt i august:)
Makko med to små gutter Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Han kan nekte samboern din å ta ferie i sammenheng med permisjon (men jeg tror han har rett til å ta ut 2 el 3 uker sammenhengene på sommer). Men permisjonen kan de ikke nekte han å ta. -Med ferie og permisjon skal mannen min være hjemme med lillegutt i nesten 6mnd :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå