prysseluskan Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Heisann! Skal handle barnevogn i løpet av det neste halvåret en gang, men blir helt matt av tanken på å sette meg inn i denne "vitenskapen" igjen. Brukte timesvis foran pc'en forrige gang for å finne frem til den perfekte vogna, og endte da opp med en teutonia mistral (2004). Var veldig fornøyd med mistralen. Den holdt godt, særlig med tanke på at vi i perioder var uten bil og vogna ble brukt daglig i nesten tre år. Denne gangen ønsker jeg meg ei vogn: - som er nett (jeg er lav) - uten luftdekk (spiller ingen rolle om det er 3 el 4 hjul) - hvor man kan ha sittedelen begge veier - med en lett og ikke for stor hardbag - som funker fint både i by og på traktorvei (vil ikke bli brukt i mer utfordrende terreng enn det) - som ser pen ut, i klare farger som rød, svart, grønn eller brun - gjerne med håndbremse Noen anbefalninger? På forhånd takk
wilma<3 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Ser ut som Teutonia Mistral ville passet igjen, men hvis du vil prøve en annen er Emmaljunga citycross veldig god. Mener disse stiller ganske likt! Citycrossen kan man enten bruke med citybag (da blir d duovogn) eller med hard eller mykbag i sportsdelen (kombi). Citybagen er kjempefin syns jeg, den er liten og nett samtidig som den er god og romslig for en liten baby;o) (vognen veier 11kg me citybag og 13kg med sportsdelen) Du kan se den på emmaljunga.no. Ble mest om citycrossen, men mistralen kjenner du jo til fra før;o) Lykke til!
prysseluskan Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 Takker! Får ta en butikkrunde snart og se hva som finnes der ute. Har mykbagen til mistralen liggende i boden, så all fornuft tilsier vel at jeg bør gå for en slik en igjen...
wilma<3 Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Er nok lurt å se me egne øyne ja;o) Personlig syns jeg sportsdelen ti Mistralen virker litt liten. Ei venninne hadde den og jeg citycross, d var bedre plass i min. Hvis du skulle falle for den ihvertfall går d helt sikkert ann å bruke den mykbagen i citycrossen også;o)
LegallyBlond Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Det beste rådet jeg har er å ta en tur til ett par utstyrsbutikker med godt utvalg. Er ofte helt annerledes å se vognene i virkligheten, og da får du kanskje litt flere tanker om hvilken vogn du ønsker. Ut fra kriteriene dine, og den gode erfaringen med teutonia fra tidligere, så ville jeg tatt en titt på spirit s3. Den har svingbart forhjul, men sittedelen er lik som mistral + at den har håndbrems.
McRabarbragrøt Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Du kommer sannsynligvis ikke til å ende opp med min favoritt... siden jeg ikke har sett den til salgs i Norge ennå, den må spesialbestilles fra USA. Men UPPAbaby Vista har alt du trenger... og den er helt fantastisk! Se video her: http://www.uppababy.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå