Gå til innhold

engangs ammeinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type anbefaler dere?

Jeg har kun brukt ull-innlegg frem til nå. Skal reise til varmere strøk og trenger derfor ikke ull. Ikke lekker jeg like mye lenger heller, men nok til at jeg må bruke noe. Lurer derfor på deres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Chicco sine. Synes de var utrolig mye bedre enn alt annet jeg prøvde. Likte de faktisk bedre enn ullinnleggene mine også:)

Skrevet

Hei.

Hører alle skryter av chicco, men selv har jeg falt for thermobaby som fåes kjøpt på babymiljø.

De er helt fantastiske. Bruker kun dette selv om jeg ikke lekker så mye lenger, og de er fantastiske også om natten når man ofte får litt mer spreng;)

Lykke til i jakten på ammeinnlegg, og god tur;)

Skrevet

Jeg ville holdt meg til ull.... De jeg har prøvd av engangs (bl.a chicco) har det vært noe plast greier i og de har bare vært klamme...

Skrevet

jeg synes at natusan sine ammeinnlegg er gode. de holder tørt hele natta, og jeg har MYE melk! ellers er avent sine også veldig behagelige og myke. men de er dyre da..

Skrevet

Jeg liker godt Natusan sine og de fra Coop.

Medela er gode og tynne, men knitrer når du beveger deg, he he.

Skrevet

...og en ting til. Holder et par innlegg hele dagen? Som sagt er jeg helt uerfaren på dette området.

Skrevet

Vet du spør om engangsinnlegg, men jeg vil anbefale noen fra Boots apotek (tror merket er Boots). De er i bomull og kan vaskes. I en pakke er det 3 par innlegg og en pose til å vaske dem i. Kjøper du tre pakker så burde det holde. Etter bruk bare slenger du dem i vaskemaskinen sammen med andre klær. Funker fint å tørketromle også:)

Jeg brukte lenge engangsinnlegg, men fant ut at disse var mye rimeligere. Tror det kostet ca. 70 kr pr pakke, men slipper å kjøpe nye hele tiden...

Skrevet

Jeg har prøvd endel etterhvert. Veksler litt mellom engangs og babusinnlegg, veit egentlig ikke hvorfor fordi bambusinnleggene er fantastiske mot huden og absorberer godt.

Natusan sine fungerer ok nå, men når jeg lakk mye (4første mnd), var de håpløse. Fant en våt klump i bh'n om morran, og bh, trøye og sengetøy var vått. De er også relativt små, slik at du må "sikte" på brystvorta når du "pakker sammen puppen". Men de er veldig gode mot huden! billige

-Avent sine er hakket bedre enn natusan. Absorberer noe mer. Samme størrelse og samme feeling mot huden.

- thermobaby, er litt mer papiraktig mot huden. Men er store, tynne og absorberer godt. -Enkeltvis pakket.

Tommeliten (?), nesten som thermobaby, litt mer knitrete, og jeg synes jeg klør litt mer av de. Også disse er enkeltvis pakket, men posen er håpløs å åpne (stort minus!)

Skrevet

natusan her. skifter 2-3 ganger dalig, alt etter hvr mye man lekker. Men jg har brukt ett par en hel dag, samler opp mye melk! Det innlegget var like tungt som en natt-tissbleie:p

Skrevet

Prøvde litt forskjellige og endte opp med Chicco sine. De er de beste!

Skrevet

Jeg hamstrer ammeinnlegg når jeg er på Coop Obs. Det er det eneste stedet ejg har funnet som selger Coop sine her på Oslo Øst. De er de beste for meg iallefall. Jeg har brukt Chicco, Medela og Natusan sine, men Coop syns jeg er de beste. Nest best er Chicco. Fordelen med dem er at de er pakket inn en og en, mens Coop sine ligger løst i en eske.

Jeg sleit mye med såre brystvorter og måtte smøre meg hele tiden når jeg brukte de andre. Jeg har ikke smørt meg en eneste gang når jeg har brukt Coop.

Skrevet

Jeg bruker Natusan sine, og er fornøyd med dem. Jeg skifter så ofte det er behov - jeg går *aldri* med våte innlegg, man kan få brystbetennelse av det, også om sommeren. Så pass deg, selv om du reiser til varmere strøk! Jeg lekker mindre enn før (han er straks 4 mnd gammel), men må vanligvis skifte ett innlegg (dvs på den puppen som han spiser på som nr 2) hver amming. Når utdrivingsrefleksen starter på pupp nr 1, lekker det fra pupp nr 2 også...

Skrevet

Natusan sine klistrer seg til brystvorta så det gjør vondt å ta dem ut.

Coop sine er gode, men de lekker fort.

Libero sine er kjempegode syns jeg.

MEN jeg har brukt alle 3, byttsa litt, og jeg hadde store problemer med at jeg klødde noe voldsomt på brysvorta, spesiellt da jeg dusja, (Sjekket om det var sopp, det var det ikke)

Og det var altså innleggene....

Jeg bruker nå kluter , de tynne små fra Sparkjøp. KLØ = BORTE

Skrevet

thermobaby!

Har prøvd natusan sine, og noen jeg ikke husker navnet på. Ingen av de kunne måle seg med Thermobaby=) at de er enkeltvis pakket er et stort pluss!!!

MEN nå er reflex nedlagt, så jeg vet ikke hvor du får tak i de=( Så nå bruker jeg avent sine. De suger godt, men er så små! Også er de ikke praktisk å ha med i veske ol, for de kommer bare løst i en stor eske.

Skrevet

Veldig fornøyd med Chicco :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...