mamarama og lille banan Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 han er 3 mnd og halvannen uke, og får bare mm. han har hatt ammestreik i over ei og en halv måned, men jeg har alltid greid å få i ham mat etter en liten stund. nå har jeg prøvd pupp utallige ganger, jeg har prøvd å pumpe meg og gi flaske, og har prøvd kopp. og han nekter...
Lotta med novembergutt Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Det skal ganske mye til før det begynner å bli farlig at han ikke spiser, tenkt på de som sover natten gjennom fra første stund .. Også har jeg en bitteliten teori om at når babyen virkelig er sulten nok, så spiser den! Mulig jeg tar feil her altså, men er ikke det et grunnleggende instinkt? Dersom du er urolig over at han ikke får i seg væske, så kan du jo gi ham litt sukkervann? Kanskje det hjelper på å vekke apetitten også? De fleste babyer sier ja takk til det
mamarama og lille banan Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 han har spist når han har vært sulten nok før. men han har aldri vært så ille som nå. det pleier ikke å gå mer enn 4 timer mellom han spiser på natta en gang. jeg har ringt helsestasjonen nå, og hs skal ringen med tilbake når hun kommer på stasjonen. han sover nå...kan sikkert prøve med sukkervann hvis ikke noe annet hjelper.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Jeg er ingen ekspert, men jeg ville IKKE gitt sukkervann! Det er jo søtt og godt, og da lærer han vel etterhvert at tar han ikke puppen får han noe annet godt! Ville heller prøvd å gi vanlig kokt vann uten noe sukker i. Det er det hvertfall ikke noen smak på...
FruBoger fødeklar Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Ville også gitt rent vann med kopp/sprøyte.
mamarama og lille banan Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2009 her kommer det oppdatering: hs ringte omsider tilbake. men hun bare oppfordret til å prøve mer. følte ikke jeg fikk mye hjelp der. og vi hadde jo prøvd nærmest alt, pupp tusen ganger, flaske, sprøyte, kopp +++ så det ble til at vi ringte legen og fikk komme dit. da hadde han ennå ikke spist. han ble undersøkt av en snodig lege der, som henviste oss til barneklinikken på sykehuset. der ble han veid, tatt masse blodprøver, tatt tempen. mens vi ventet der fikk jeg endelig i ham litt melk. da hadde det gått ti timer siden sist han spiste. deretter ble det ultralyd av mage/tarm for å utelukke tarmslyng eller at tarmen hadde lagt seg i en fold "i seg selv". deretter masse venting. mens vi ventet bæsjet han til sammen 4 ganger, han hadde ikke bæsjet på to døgn. til slutt fikk vi komme inn til en lege som undersøkte ham nok en gang, fordi det skulle vurderes om han skulle inn til røngten også....innimellom der greide jeg å lure i ham litt til. det eneste de fant ut var at tarmen var noe irritert. han har diare og han kastet opp like etter mating da vi kom hjem, så det ser ut til at han kan ha omganssyke (virus.) ikke rart om han ikke vil ta puppen når han er kvalm! og det hjelper ikke at han ammestreiker fra før av heller....jeg krysser fingrene for at natta går bra, og at det ikke blir mer oppkasting. stakkar lille gutten min :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå