*Jej* Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Er det flere som fullammer baby på 5 1/2 mnd? Jeg som eneste i min barselgruppe fullammer babyen min på 5 1/2, mens de andre med babyer på samme alder har begynt å gitt de fast føde. De er nesten sjokkert over at gutten min ikke får fast føde enda! Det gjelder også flere familiemedlemmer. Men jeg har jo mer enn nok melk, og det er jo anbefalt å fullamme de første 6 mnd. Er litt lei av det maset nå! Flere som har det sånn? Men skal jo snart begynne med fast føde nå.. hvilken mat har dere tenkt å starte med? Hilsen usikker førstegangs
Steinbukken75 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Du er ikke alene om å få reaksjoner... Opplevde jeg også. Jeg fullammet begge barna mine til de var 6 mnd og deretter introduserte grøt. Eldstemann ammet jeg til han var 13 mnd og håper jeg kan holde på like lenge med snuppa mi også (hun er 6 mnd).
minnimoi Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Jeg fullammet jenta mi til hun var godt over 6 mnd. Dette leste jeg som anbefalt overalt ! Så ingen grunn til å ikke gjøre det så lenge barnet mitt hadde perfekt vekt. Jeg opplevde også stadig "mas" fra folk rundt meg, men brydde meg ikke noe om det. Nå er hun litt over 7 mnd. og får litt grøt og middagsglass, men fortsatt masse mm.
*Jej* Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2009 Jeg bryr meg heller ikke så mye om det, tenker heller for meg selv at jeg er stolt over at jeg har så mye melk..føler meg heldig, for det er jo ikke alle som er så heldige. Men synes det er greit å vite om det er flere som er i samme situasjon. Jeg hadde ikke forestilt meg at det kom til å være så mye mas i rundt dette, når man leser over alt at dette er anbefalt! Til familiemedlemmer svarer jeg bare at det er min baby og jeg bestemmer, så lenge han legger på seg som han skal vil jeg gjøre det sånn. Men til andre jeg ikke kjenner så godt, bare jatter jeg med å sier vi må vel begynne med det snart.. osv..
Makko med to små gutter Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg vil ennå si jeg fullammer, selvom han får litt smaksprøver. Mini blir 6mnd om en uke. Han får litt grøt hver dag, lager bare av et par ts grøtpulver, litt fruktmos og morsmelk. Når de rundt meg sier at han vi trenger å gi han mer grøt ol sier jeg bare at det er anbefalt å fullamme til 6mnd, og åpner egentlig ikke opp for videre diskusjon. Eneste grunnen til at vi har startet nå er at jeg skal på jobb igjen. Håper at mini kan greie å spise en porsjon grøt på dagen relativt raskt, da jeg sikkert ikke greier å pumpe mer enn 100ml mm på jobb (som er det som trengs til en porsjon grøt). I barselgruppa mi er det vel ei som har begynt skikkelig med grøt, men resten er vel som oss, de gir smaksprøver innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå