Gå til innhold

April: Koffår de?

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Flere med aprilbarn som har kommet i "hvorfor det"-alderen, eller? Jeg holder på å bli steike sprø om dagene, da M's nyskjerrighet har nådd nye høyder.

Standard spørsmål som kommer HVER dag og gjerne flere ganger for dagen:

Hvorfor er det snø på bilen?

Hvorfor tar du de tablettene? Tar du to? Hvorfor det?

Hvorfor har Hinkel Pinkel bare en båt og ikke et hus?

-er svaret mitt "vet ikke" er seff oppfølgingsspørsmålet "hvorfor det"...

Hvorfor lager du kant på de klutene (for å skille babyens gulpekluter fra oppvaskfillene)?

Hvorfor spiser vi? (for å bli mette/store og sterke) - Hvorfor det?

...må nok kjøpe billetter til henne til Trond Viggos show "Hvorfor det". Han kommer til å bli kjørt fast... Jeg prøver å svare så godt jeg kan på de underligste spørsmål, men av og til kommer jo selv jeg (o'allvitende mor) til kort og når jeg sier "vet ikke" så MÅ hun jo spørre hvorfor ikke... Og mitt store spørsmål er:

HVORFOR HUSKER DU IKKE AT JEG SVARTE PÅ DETTE FOR 15 SEKUNDER SIDEN????????

*sukk*

:oD

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139584697-april-koff%C3%A5r-de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*ler meg i hjel*

Du treffer spikeren på hodet. Vi er akkuart på samme sted om dagen.

Hvorfor har gutter små pupper?

Hvorfor sitter hodet fast?

Hvorfor har vi hals?

Hvorfor har vikke tolv fingre?

Hvorfor har vi ikke fire bein?

Hvorfor har vi hår?

Hvorfor har vi ikke spisse tenner som haien?

(bare et lite utvalg fra siste døgn)

- går mye på kroppen her da. *minner meg selv på å låne en sånn barnebok om kroppen*

Og varer jeg at jeg ikke vet hvorfor spør han hvorfor jeg ikke vet.....

Nå har han vært syk hele uken. De to første dagene var han for dårlig til å spørre om noe som helt, men da feberen slapp kom spørsmålene tilbake - så nå har jeg hatt to døgn med kontinuerlig peppring med hvorfor spørsmål fra en halvsyk-kjede-seg-gutt... Kjenner jeg nesten blir sprø og at jeg MÅÅÅÅ ut av dette hvorforhuset snart :)

ps de spørsmålene jeg nettopp har svart på og som han spør om igjen stiller jeg bare tibake. Da vet han svaret og gliser litt før nytt hvorfor-spørsmål kommer. Kan være verdt å prøve.....før det klikker

Åh, hjelp for noen spørsmål du har fått da! Der hadde jeg blitt stilt rett til veggs i alle fall *flire*

I morges - superforkjøla og halvdårlig men begynte ivrig med dagens trandose (den tar vi begge to) før jeg skulle da de überekle bringebærbladkapslene mine (de hun alltid spør hvorfor jeg tar og hvorfor jeg tar 2) da jeg aldeles brekte meg av smaken. Løp til kjøkkenvasken hvor tran, tabletter og appelsinjuice kom rett i retur sammen med nattens oppkomme av magesyre.

Hvorfor "spytter" du?

-jeg er syk

Hvorfor det?

-det bare er sånn...

Hvorfor spytter du de *peke på tablettene*?

-fordi jeg nettopp spiste dem og nå kom de opp igjen...

Hvorfor det?

-fordi jeg ble så kvalm

Hvorfor det?

-vær så snill og ikke se oppi vasken, kan du bare sette deg og spise frokosten din, vær så snill?

Hvorfor det?

Uææææææææææææææææææææææ!!! *ler*

*ler enda mer*

Tenk hvor mye som skal læres....Man merker det når man hører alt de spør om.

I går var jeg hos jordmor og da jeg skulle gå så spurte Lille: "Hun dama du skal til i dag; er hun møkkete?"

Jeg: "Hva mener du" Han: "har hun jord på seg? Du sa hun het jord-mor"... hihi

Ikke akkurat noe hvorforspørsmål, da, men sier litt om tankegangen.

Synes jeg kan høre det knake noen ganger :)

• 2 uker senere...

Annonse

He, he, det er til å bli fullstendig tullete av. Han holdt på med det der i sommer. Skjøt av 15 spørsmål i minuttet, og mor rev seg i håret, og prøvde å svare etter beste evne. De godtar ofte litt enklere svar enn vi tror, ble min erfaring.

F.eks: Hvorfor har vi hår på hodet? Jo, fordi vi ikke skal bli så kalde. Babyene har ikke hår på hodet, og de må vi passe veldig godt på så ikke de fryser.

Eller: Hvorfor har vi ikke fire bein? Fordi da hadde det blitt så vanskelig å gå for oss. Skal du prøve å gå med beina og arma, det blir fire.

osv.

Og så innførte vi noen helt nødvendige regler:

- Jeg vridde hodet så godt jeg kunne for å svare, og så måtte han respektere det når jeg sa at jeg faktisk ikke visste.

- Det samme var det med "sånn er det bare". Vi brukte det så lite som mulig, og så måtte han godta det når det kom. F.eks. hvorfor trenger kroppen vår mat for å ikke bli syk? Sånn er det bare! (Vi hadde jo brukt 8 spørsmål på å komme såpass langt i tankerekka da...

- SPØRREPAUSE. Gull verdt i bilen f.eks. Igjen brukte jeg det sjeldent, men når mamma sa at nå har vi spørrepause, så hadde vi det.

- Og ikke minst som Anneliten sa: Dette har vi snakket om allerede, eller dette vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...