Gå til innhold

Vogn! teutonia vs. TFK..

Anbefalte innlegg

hei!

Har folk kjøpt seg vogn til de små nurkene enda?

Vi er klare til å kjøpe, men klarer rett og slett ikke bestemme oss. Sitter igjen med to muligheter; enten blir det en teutonia prestige (4 hjul) ellers blir det en TFK joggster twist.

Noen med erfaringer -positive eller negative til noen av disse?

vanskelig valg dette her:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139584484-vogn-teutonia-vs-tfk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt TFK-vogna til vår nå snart 2.5 år gamle gutt og har brukt den både som bag- og sportsvogn.

Som bagvogn likte jeg veldig godt selve bagen, som var veldig romslig og enkelt å ta av og på vogna og med hendig bærehåndtak i kalesjen. Jeg var ikke like fornøyd med kjøregenskapene på vinterføre, særlig ikke når babyen begynte å bli litt stor og tung. Ble litt ustø og tung å manøvrere...men på sommerføre er den veldig god å trille. Kalesjen er muligens litt åpen, men har sett langt verre på andre vogner (inkludert teutonia).

Som sportsvogn er den også veldig romslig og jeg synes glidelåssystemet fungerer fint, men litt plundrete å dra de opp når han sitter i vogna pga tyngden. Som sovevogn er den helt fantastisk, det er som å ligge i en hengekøye og jeg har inntrykk av at han synes den er veldig behagelig å sove i.

Det som er aller mest negativt med vogna, og dette blir veldig tydelig når du gjør den om til sportsvogn, er at handlekurven under er veldig vanskelig å komme til. Med sportsvogndel blir den så og si helt utilgjengelig.

Regn - og stormtrekket er også litt plundrete å få på og regntrekket vårt gikk ganske fort i stykker her og der så vi har måtte reparert det med gaffateip.

Vær også obs på at som sportsvogn sitter ungen fra deg, det er ikke mulig å velge hvilken vei han skal sitte. Det er ikke alle smårollinger som synes det er ok og man mister jo veldig kontakten med ham når kalesjen er oppe - men det er stort plastvindu i kalesjen da som du kan ha åpen for å se ham ovenfra i det minste.

Liker godt håndbremsen på styre, den er veldig praktisk.

Alt i alt er vi fornøyde med vogna og den er veldig god å trille bortsett fra i mye snø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...