Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi venter tvillinger om ikke lenge, men sliter med å finne navn (En gutt og en jente)

Vi er ikke enige om noen navn egentlig. Her er de vi grubler på. Vil gjerne høre synspunkter, og ev. hvem som passer sammen :) som dere ser er det litt tynt med guttenavn..

Frida

Karen

Kaja

Matilde

Helene

Eline

Sofie

Marte

Sivert

Sofus

Erlend

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139584227-navn-til-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte navnene dine, jeg.

Synes mange av disse passer bra sammen, f.eks:

Sivert og Kaja.

Sivert og Frida.

Sivert og Eline.

Sivert og Sofie.

Sivert og Marte.

Erlend og Frida.

Erlend og Karen.

Erlend og Mathilde.

Erlend og Marte.

Hadde en gang en katt som het Sofus, derfor er og blir Sofus et kattenavn for meg, ville ikke ha valgt det. Syntes ikke Helene passet spesielt bra til verken Sivert eller Erlend.

Jeg liker alle jentenavnene veldig godt - unntatt Karen (det er ok, men må uttales med r, ikke Kaarn).

Erlend er finest av guttenavnene, Sivert er koselig.

Erlend og Eline var jo litt stilig, ellers:

Erlend og Marte

Erlend og Karen

Erlend og Frida

Sivert går til alle jentenavnene, synes jeg, tror jeg liker best:

Sivert og Sofie

Sivert og Marte

Annonse

Tusen takk for fine tilbakemeldinger :)

Mannen min mener også at Sofus er katte/hundenavn så det spørs om det blir det. Det er han som gjerne vil ha Helene. Jeg har foreslått Eline i stedet fordi det kommer av Helene.

Erlend og Eline var noe av det første jeg tenkte, men tror jeg liker noen av de andre jentenavnene bedre.

Vi må nok ha noen alternativer før barna blir født og så se hva som passer. Det gjorde vi med førstemann og da var det ikke tvil ;)

Hei.

Jeg ville tatt det jentenavnet jeg likte best og det guttenavnet jeg likte best, uten å tenke så mye på om de passer sammen. Ser jo av andre innlegg at det uansett er ulike meninger om hvilke som passer sammen og ikke.

(Av dine navn ville jeg da valgt Kaja og S...)

Jeg har søster og bror som er tvillinger. Foreldrene våre visste at det ene tvillingen ganske sikkert var en gutt, men visste ikke sikkert hva den andre tvillingen var før de ble født. Uansett, så eliminerte de ned til to jentenavn og to guttenavn, dvs hvis det ikke ble en av hvert kjønn så hadde de navnene klare, og hvis det ble en av hver (som det jo ble) så bestemte mamma guttens navn og pappa jentas navn.

Lykke til :-)

Annonse

Helt enig i at man bør velge de to navnene man liker best. Ønsker ikke "Truls og Trine".

Fin løsning dine foreldre hadde. Tenker at Sivert og Erlend er alternativer til guttenavn og så får vi plukke de to jentenavnene vi liker best. Vi har også fått høre at gutten er helt sikker, men at jenta er bittelitt mer usikker, så vi er også forberedt på to gutter.

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...