Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er gravid i uka 10, jeg har 3 barna fra før og 2 siste fikk svangerskapdiabete. Jeg tar insulin daglig. Sist gang jeg var på kontrol fikk beskjed om at jeg har høyd BT på 152/90 og protein i urin +1. Det var to uka siden. Jg har 1. time til UL i april. Jeg har hatt smerte i magen, det kommer og går. Jeg er redd at jeg kan få svangerskapforgift. Har jeg grunn til å være redd?
Chrissie09 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hei Om jeg hadde vært deg ville jeg tatt kontakt med legen og sjekket ut magesmertene. I og med at du hadde høyt BT (vet ikke hva du ellers har) og proteiner i urinen er det rart du ikke får tettere oppfølging og time før i april... Det kan gå galt. Svangerskapsforgiftning er ikke å spøke med. Det går an å kjøpe urinstix å ha hjemme selv og sjekke om proteinen stiger. En sånn box koster ca 300,- men den varer lenge.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Tusen takk marion 77, jeg har bestilt time, skal ditt mandag. Jeg håper at det blir ikke for sent.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Hei:) Jeg har diabetes type1(hatt det i 9 år). Da jeg ble gravid, steg blodtrykket mitt. Har hatt 24timers BTmåling 2 ganger, og de var helt fine. Kan jo be om noe sånt du også!?! Veldig greit å gå med det apparatet på seg hjemme, for BT ligger som regel på en annen måte hjemme enn hos legen Protein i urinen har jeg hatt nesten hele svangerskapet, men ingen tegn på svangerskapsforgiftning Nå er jeg forresten 35 uker på vei Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå