Gå til innhold

Kan det gå galt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uka 10, jeg har 3 barna fra før og 2 siste fikk svangerskapdiabete. Jeg tar insulin daglig. Sist gang jeg var på kontrol fikk beskjed om at jeg har høyd BT på 152/90 og protein i urin +1. Det var to uka siden. Jg har 1. time til UL i april.

Jeg har hatt smerte i magen, det kommer og går. Jeg er redd at jeg kan få svangerskapforgift. Har jeg grunn til å være redd?

Fortsetter under...

Hei

Om jeg hadde vært deg ville jeg tatt kontakt med legen og sjekket ut magesmertene. I og med at du hadde høyt BT (vet ikke hva du ellers har) og proteiner i urinen er det rart du ikke får tettere oppfølging og time før i april...

Det kan gå galt. Svangerskapsforgiftning er ikke å spøke med.

Det går an å kjøpe urinstix å ha hjemme selv og sjekke om proteinen stiger. En sånn box koster ca 300,- men den varer lenge.

Hei:)

Jeg har diabetes type1(hatt det i 9 år). Da jeg ble gravid, steg blodtrykket mitt. Har hatt 24timers BTmåling 2 ganger, og de var helt fine. Kan jo be om noe sånt du også!?!

Veldig greit å gå med det apparatet på seg hjemme, for BT ligger som regel på en annen måte hjemme enn hos legen ;)

Protein i urinen har jeg hatt nesten hele svangerskapet, men ingen tegn på svangerskapsforgiftning :)

Nå er jeg forresten 35 uker på vei :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...